• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
31

اقتصاد را باید با شرکت‌های دانش‌بنیان به پیش برد

  • کد خبر : 3567
  • 20 فروردین 1401 - 11:03
اقتصاد را باید با شرکت‌های دانش‌بنیان به پیش برد
سیناخبر- امام جمعه موقت شهرضا گفت: امروز اقتصاد سلیقه‌ای و سنتی جواب نمی‌دهد، امروز علم و فناوری اقتصادزا و ثروت‌آفرین است، باید از طریق علم و تکنولوژی اقتصاد را دنبال کرد.

به گزارش روز شنبه سیناخبر حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای اظهارداشت:  امروز در بحث انرژی هسته‌ای به جایگاه والایی رسیدیم و به عنوان هشتمین کشور هسته‌ای دنیا مطرح هستیم و با وجود همه فشارها و تحریم‌ها که تلاش شد این فناوری تضعیف شود، آن عقب افتادگی‌ها را جبران کردیم.

حجت‌الاسلام طالب‌پور با اشاره به سالروز شهادت سردار سید جمال طباطبایی از سرداران شهرضا افزود: سردار طباطبایی صبر را خسته کرد و در حالی که نیمی از بدنش فلج بود از جنگ لحظه‌ای فاصله نگرفت و مزدش را با شهادت دریافت کرد.

وی با اشاره به شعار سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند هنوز در تولید به خودکفایی نرسیدیم و البته باید تولید دانش‌بنیان باشد.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه امروز در دنیا اقتصادی می‌تواند استقلال‌آور باشد که بر اساس دانش باشد، بیان کرد: امروز اقتصاد سلیقه‌ای و سنتی جواب نمی‌دهد، امروز علم و فناوری اقتصادزا و ثروت‌آفرین است، باید از طریق علم و تکنولوژی اقتصاد را دنبال کرد.

حجت‌الاسلام طالب‌پور با تأکید بر اینکه اگر دانش‌بنیان کار کنیم با کمترین هزینه به بهره‌وری و سودآوری می‌رسیم، افزود: باید از منابع موجود کشور و منابع انسانی استفاده کرد، وقتی افراد نخبه به عرصه اقتصاد و تولید می‌آیند، محصولی تولید می‌کنند که باعث کاهش تورم می‌شود و کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حادثه تروریستی در صحن امام رضا(ع) گفت: این حادثه برای همه سخت بود، حرمت حرم امام رضا(ع) شکسته شد، حمله کردن به سه طلبه بی‌گناه، یک حرکت فردی نیست.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به ارتباط ضارب با سرویس‌های تکفیری و داعش ادامه داد: پشت این حرکت‌ها اهداف خبیثانه استکبار جهانی پنهان است، رهبر معظم انقلاب چند ماه پیش هشدار دادند که دشمن در حال یک جنگ ترکیبی است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=3567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.