• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

از رمضانعلی کاووسی، جانباز نویسنده دفاع مقدس، تجلیل شد

  • کد خبر : 8024
  • 30 مرداد 1401 - 8:49
از رمضانعلی کاووسی، جانباز نویسنده دفاع مقدس،  تجلیل  شد
سیناخبر- مدیر و تعدادی از مسئولین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان با رمضانعلی کاووسی، جانباز نویسنده دفاع مقدس دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان به همراه رئیس روابط عمومی و رئیس ناحیه شهرضا با حضور در منزل رمضانعلی کاوسی از تلاش این فرهنگی جانباز نویسنده در تالیف بیش از چند عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تجلیل کردند.

رمضانعلی کاوسی متولد ۱۳۴۲ در سال ۱۳۶۱ زمانی که دانشجوی تربیت معلم بوده است، در عملیات محرم بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه نخاع گردن دچار ضایعه نخاعی و ویلچر‌نشین شده است. وی اکنون تنها با یک انگشت امکان تایپ و نویسندگی دارد،

کتاب‌های با ژانر ایثار و شهادت می‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم اثرات تربیتی فراوانی برای نسل‌های نو و نسل آتی به همراه داشته باشد.

کاوسی تاکنون چندین عنوان کتاب تألیف کرده است که عبارتند از:

۱- «تیغ‌های گل رُز»، انتشارات سوره مهر سال ۱۳۹۳، در این کتاب به خاطرات ۲۵ ایثارگر دفاع مقدس پرداخته‌ شده است.

۲- «پرواز با بال شکسته»، انتشارات ستارگان درخشان ۱۳۹۳، این کتاب در خصوص خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از فرمانده شهید سیدجمال طباطبایی است.

۳- «کُفِیشه»، انتشارات ستارگان درخشان ۱۳۹۵، در این کتاب به خاطرات محمدرضا رحمتی فرمانده و رزمندگان گردان امیرالمؤمنین تیپ امام حسین(ع) در عملیات آزاد سازی خرمشهر اهتمام ورزیده شده است.

۴- «رازنهان»، انتشارات ستارگان درخشان ۱۳۹۵، این کتاب در خصوص خاطرات شش نفر از جانبازان و آزادگان دفاع مقدس است.

۵- «سهم من از عاشقی»، انتشارات سوره مهر ۱۳۹۶، کتاب خودنوشتی است که خاطرات دوران نوجوانی، تحصیل، چگونگی حضور در عملیات محرم، اتفاقات شب عملیات و چگونگی مجروح شدن اینجانب را تشریح می‌کند. در مقدمه آن نگاشته‌ شده است.

۶- کتاب «ژنرال چهارده ساله»، خاطرات آزاده جانباز دکتر فرامرز صادقی

از دیگر تالیفات این جانباز توانمند که در دست تالیف و یا دردست چاپ می باشد می توان به کتاب «سیراب از عطش»، خاطرات رزمنده و جانباز ۷۰ درصد حاج احمد شیروانی؛ کتاب «از آسمان»، خاطرات رزمنده و جانباز ۷۰ درصد علیرضا کاظمی کتاب طنز «موقعیت ننه»، که حدود ۷۰ خاطره طنز از رزمندگان دفاع مقدس اشاره نمود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=8024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.