• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
31
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا خبر داد؛

اخذ سند تک برگ ۶۲۳ هکتار از اراضی ملی شهرستان شهرضا

  • کد خبر : 4641
  • 28 فروردین 1401 - 9:18
اخذ سند تک برگ ۶۲۳ هکتار از اراضی ملی شهرستان شهرضا
سیناخبر- رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا گفت: اسناد تک برگ ۶۲۳ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در راستای تثبیت مالکیت دولت اخذ شد.

 به گزارش روز یکشنبه سیناخبر  غلامرضا سبزواری بیان داشت: این شهرستان با مساحتی بالغ بر دو هزار و ۸۲۰ کیلومتر و با ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و روستایی در کریدور شمال به جنوب و شرق و غرب کشور و در مجاورت استانهای فارس، چهار محال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد واقع شده است لذا تسریع در اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌های راه، مسکن، شهرسازی و املاک این شهرستان بسیار مورد اهمیت است. 

سبزواری اظهار کرد: همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده اسناد تک برگ ۶۲۳ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در راستای تثبیت مالکیت دولت اخذ شد. 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این اقدام پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی بوده عنوان کرد: در این راستا  ۷۰ فقره سند تک برگی اراضی دولتی این شهرستان اخذ شد. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا ادامه داد: در راستای اجرای دقیق قانون حدنگار ۱۳ فقره سند دفترچه‌ای اراضی ملی این شهرستان به سند تک برگ تبدیل شد. 

 سبزواری با بیان اینکه این اداره در سال گذشته ۱۴ فقره سند تک برگ در سامانه «سادا» (سامانه ملی ثبت اسناد) ثبت کرده است اذعان داشت: با انجام استعلامات مربوطه حدود ۶۸۵ مورد به اداره ثبت اسناد و املاک، حدود ۴۰۰ مورد به دفاتر اسناد رسمی و حدود ۱۰۰ مورد به سایر ادارات پاسخ داده شده است. 

 وی درخصوص اقدامات به­عمل آمده در حوزه واگذاری اراضی ملی تشریح کرد: ۳۰ فقره پرونده واگذاری الکترونیکی جدید تشکیل و به هیئت نمایندگی استان اصفهان ارسال شد همچنین هشت فقره قرارداد واگذاری در قالب مزایده و هفت فقره در قالب انفرادی منعقد شد. 

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا عنوان کرد: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی بیش از ۴.۸ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان به ارزش ۹۰ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال رفع تصرف فوری شد. 

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=4641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.