• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
8

آزادسازی قیمت آرد از شهریورماه

  • کد خبر : 7932
  • 25 مرداد 1401 - 10:15
آزادسازی قیمت آرد از شهریورماه
سیناخبر- معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از شهریورماه آزادسازی قیمت آرد اجرا خواهد شد.

امید شریفی درباره تخلفات بالای نانوایان، گفت: به دلیل تفاوت بالای قیمت آرد یارانه‌ای و غیردولتی شاهد تخلفات بالاتر نانوایان هستیم. با توجه حفظ تفاوت قیمت آرد دولتی و آزاد، تخلفات نان همچنان سر جای خود است.

شریفی درباره اینکه فروش نان با کارت‌خوان‌های هوشمند خود عامل گرانی نان می‌شود یا خیر؟ توضیح داد: فروش الکترونیکی نان موجب افزایش قیمت و یا زیاد شدن تخلفات در حوزه نان نشده و دستگاه‌های پوز ابزاری برای رصد نانوایی‌ها و کاهش تخلفات حوزه نان است.

وی توضیح داد: هدف اجرای طرح فروش الکترونیک نان این است که بتوانیم یارانه نان را کنترل شده و هدفمند به مردم بدهیم.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بعد از نصب دستگاه پوز، نوع تخلفات نانوایی‌ها به سمت کم‌فروشی در قالب کم کردن وزن چانه نان و کاهش زمان پخت نان تغییر کرده که تمام این موارد رصد می‌شود و همکاران ما روزانه این دستگاه‌ها را رصد و پایش می‌کنند و موارد تخلف را به واحد‌های بازرسی ارجاع می‌دهند.

شریفی تأکید کرد: ما به‌صورت آنلاین عملکرد نانوایان را مشاهده می‌کنیم و در صورت تخلف برای نانوایان پرونده تشکیل می‌شود.

وی درباره نوسانات قیمتی نان باوجود نصب این دستگاه‌ها، توضیح داد: در بحث نان سنتی هیچ‌گونه افزایش قیمت نداریم، قیمت نان فانتزی توسط کمیسیون نظارت مشخص و طی یک مرحله افزایش نان‌های صنعتی اعمال شد، اما در دستگاه‌های پوز هوشمند قیمت نان سنتی تعریف شده است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: تاکنون هیچ افزایش قیمتی از سوی دولت در حوزه نان اعمال نشده و موردقبول نیست.

شریفی درباره تخلفات نانوایان سنگک، گفت: این تخلفات در نانوایان سنتی به بهانه‌های مختلف همچون کنجد، پلاستیک و … موجب افزایش غیررسمی قیمت نان سنگک می‌شود و یا در دستگاه پوز هوشمند کارت کشیده نمی‌شود.

وی گفت: از سوی دیگر قیمت نان با کنجد را تمام نانوایان ابلاغ کرده‌ایم، البته مردم به‌عنوان بازوی دستگاه نظارتی باید تخلفات را گزارش دهند و مردم نباید اجازه دهند که واحد صنفی برای آن‌ها کارت بکشد و تعداد نان را مشخص کند، چراکه یکی از تخلفات از این ناحیه است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه درباره کمبود آرد در اصفهان، تأکید کرد: ذخایر آرد در سطح کشور و استان مناسب است و هیچ‌گونه کاهش ذخایر گندم و آرد نداریم.

او درباره گلایه نانوایان از عدم‌تغییر قیمت نان، گفت: ما اکنون فاز نخست اجرای طرح هدفمندی یارانه آرد و نان را با نصب دستگاه‌های پوز در نانوایی‌ها انجام داده‌ایم و گام دوم اجرای این طرح یکسان‌سازی و آزادسازی قیمت آرد برای نانوایایی آزادپز و غیرآزادپز، فانتزی، صنعتی و … است.

شریفی با بیان اینکه در این شرایط قیمت هر کیلو آرد آزاد بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان خواهد بود، افزود: بااین‌ وجود تا پایان سال قیمت نان سنتی لواش، تافتون، سنگک و بربری برای مردم اصلاً گران نمی‌شود و مابه‌التفاوت قیمت توسط دولت برای نانواهایی‌ها محاسبه و پرداخت می‌شود.

وی گفت: هزینه‌های اجرای این طرح در سطح استان و کشور محاسبه و به نانوایان پرداخت می‌شود و با آزادسازی قیمت آرد، واحد صنفی متضرر نخواهند شد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره زمان آزادسازی قیمت آرد، گفت: زمانی که فرایند‌های اولیه این کار همچون نصب دستگاه پوز در نانوایی‌ها در سطح ملی انجام شود، از شهریورماه آزادسازی قیمت آرد اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=7932

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.