• امروز : پنج شنبه - ۳ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 23 May - 2024
4

چگونه به فرزندان خود یاد بدهیم که بدغذا نباشند؟

  • کد خبر : 16914
  • 30 خرداد 1402 - 11:32
چگونه به فرزندان خود یاد بدهیم که بدغذا نباشند؟
سیناخبر- هنگامی که کودکی از خوردن غذا امتناع می‌کند، اولین کاری که بسیاری از والدین انجام می‌دهند این است که به کودک برچسب بدغذایی می‌زنند.

برای بسیاری از والدین، وادار کردن فرزندان به خوردن غذای سالم و سر و صدا نکردن سر هر وعده غذا بسیار دشوار است. در این مقاله  یاد می‌گیریم که چگونه فرزندمان را طوری بار بیاوریم که بدغذا نباشند.

۱. اجازه دهید فرزندتان طعم های جدید را تجربه کند

کودکان به راحتی از خوردن غذاهای مشابه خسته می‌شوند و عادات غذایی آنها اغلب در حال تغییر است. برای کودک مهم است که غذاهای جدید را تجربه کند و به گفته متخصصان، هرچه کودک انواع مختلف غذاهای سالم را بیشتر تجربه کند، با بزرگ شدن، علاقه او به رژیم های غذایی سالم بیشتر می‌شود. وقتی به کودک اجازه می‌دهید نمونه‌هایی از وعده‌های غذایی مختلف را امتحان کند، ذائقه‌ی او نیز رشد می‌کند و تمایل دارد غذاهای جدید را امتحان کند.

۲. اجازه بدهید از همان عملِ خوردن لذت ببرند

یکی از دلایلی که کودکان از غذا خوردن بدشان می‌آید، مجبور شدن مکرر به خوردن چیزی است که دوست ندارند. اجازه دهید کودک گهگاهی هم خوراکی های جذاب به عنوان جایزه داشته باشد. والدین باید از سختگیری بیش از حد در مورد تغذیه سالم خودداری کنند. کودکان باید از وعده های غذایی

خود لذت ببرند و گنجاندن خوراکی های کوچک خوشمزه می‌تواند باعث شود آنها مشتاقانه منتظر آن باشند.

۳. غذا را در بشقاب های کوچکتر سرو کنید

منطق پشت این که چرا غذای بچه‌ها باید در بشقاب‌های کوچک‌تر سرو شود، ساده است؛ آنها نباید از اندازه بزرگ بشقاب و غذایی که برایشان سرو می‌شود بترسند. و هنگامی که از ظروف کوچکتر استفاده می‌کنند، تشویق می‌شوند خودشان غذا بخورند، که به آنها کمک می‌کند آنچه را که می‌خواهند بخورند خودشان انتخاب کنند. سهم غذایی که والدین آن را «اندازه نرمال» در نظر می‌‌گیرد ممکن است در واقع برای یک بچه خیلی بزرگ باشد، و والدین باید این موضوع را در حین اندازه گیری میزان غذایی که فرزندشان در هر وعده می‌خورد، به خاطر بسپارند.

۴. خانوادگی غذا بخورید و بچه ها را درگیر کنید

والدین باید فضایی منحصر به فرد در خانه ایجاد کنند که به انتخاب سبک زندگی و تغذیه سالم  کودک کمک کند. داشتن وعده های غذایی منظم به‌طور دسته‌جمعی و اجازه دادن به فرزند در فرآیند آشپزی، ممکن است آنها را تشویق کند که علاقه بیشتری به آنچه می‌خورند نشان دهند. الگوی آشپزی سالم، خوشمزه و لذت بخش را برای فرزندان خود در نظر بگیرید.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=16914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.