• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
32

مردم از پروژه‌های غیرکارشناسی در شهرضا خاطره خوبی ندارند

  • کد خبر : 1229
  • 15 اسفند 1400 - 11:30
مردم از پروژه‌های غیرکارشناسی در شهرضا خاطره خوبی ندارند
سیناخبر- امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه مسئولان ارشد شهرضا باید طرح‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شود، مسئولیت آن را قبول کنند، گفت: مردم شهرضا از کلنگ‌زنی‌های غیرکارشناسی شده خاطره خوبی ندارند.

به گزارش سیناخبر حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  شهرستان با بیان اینکه صدقه دادن یکی از مستحبات ماه شعبان است، اظهار داشت: مناجات شعبانیه فرصتی را برای انسان فراهم می‌کند تا از این روزمرگی‌ها و کسالت‌های زندگی مادی رها شود و به فکر زندگی معنوی خویش بیفتد.

حجت الاسلام صالح با بیان اینکه ماه اسفند یادآور شهادت جمعی از سرداران ۸ سال دفاع مقدس است، افزود: این ماه، ماه شهادت است، سردار شهید خیبر حاج محمدابراهیم همت نیز در این ماه شهید شدند، یاد شهدا برای انسان نورانیت می‌آورد.

وی با اشاره به هفته منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی مورد بی‌مهری قرار گرفته است، همه باید در حفظ منابع طبیعی کوشا باشند، اگر درختکاری بسیار بود امروز گردوخاک به حداقل می‌رسید، دولتمردان نسبت به مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی باید جدیت بیشتری داشته باشند؛ منابع طبیعی باید به مردم واگذار شود و دولت آن‌ها را کمک کند، امروز بعضی از قوانین اداری به جای آن‌که در حفظ منابع طبیعی به مردم کمک کند مانع حضور فعالیت و کمک مردم می‌شود.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: چرا باید یک دامدار برای چرای گوسفندان خود دچار مشکل شود، هر جا رفت به او می‌گویند اینجا مال دولت و منابع طبیعی است، مجلس و دولت و مقامات کشوری باید در قوانین تجدیدنظر کنند.

حجت الاسلام صالح با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه بیان کرد: توسعه‌طلبی آمریکا منجر به این جنگ شد، اگر ناتو در کشورهای شرق از جمله قفقاز، گرجستان و اوکراین حضور پیدا کند، برای منطقه خطرناک است، ناتو تهدیدی برای کشورهای مستقل منطقه است.

وی با بیان اینکه مدیران شهرستان مشغول فعالیت هستند، اما انتظار مردم بیش از این است، افزود:  مردم به دولت سیزدهم رأی دادند برای اینکه یک تحول جدی در نظام مدیریتی کشور ایجاد شود، رئیس جمهوردر دیدار با استانداران فرمودند، مردم منتظر یک تحول اداری و مدیریتی در کشور هستند و امیدواریم این کار انجام شود.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه انسان‌های دلسوز، دغدغه‌مند و کسانی که اهل کار و تلاش هستند باید به میدان خدمت بیایند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران نباید دخالت کنند، امروز مجلس دو آزمون بزرگ در پیش دارد، یکی طرح شفافیت آرا است، مردم حق دارند بدانند وکلای آن‌ها در مجلس چه تصمیمی می‌گیرند، این یک آزمون برای مجلسی است که رهبر معظم انقلاب از آن مجلس به عنوان  مجلس انقلابی یاد کردند.

حجت الاسلام صالح ادامه داد: آزمون دیگر مجلس دخالت نکردن نمایندگان در عزل و نصب مدیران است، ملاک التزام عملی یک نماینده به ولایت فقیه پذیرش حرف رهبر معظم انقلاب است؛ نظر متفاوت استانداران و نمایندگان در بعضی از استان‌ها سبب شده که مدیران کل و مدیران استانی تغییر نکنند، انتخاب مدیران حق دولت است و مجلس حق نظارت دارد، البته به عنوان مشورت و پیشنهاد اشکال ندارد، اما اصرار و دخالت در عزل و نصب مدیران آزمونی است که مجلس باید امتحان آن را پس بدهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از کلنگ‌زنی‌های کارشناسی نشده در طول چند سال گذشته در شهرضا تصریح کرد: مکان‌هایی در شهرضا کلنگ‌زنی شد و بودجه کشور خرج شد و بعد از مدتی رها شد و این سزاوار نیست هر طرحی قرار است در این شهر پیاده شود چه با بودجه دولت و چه بودجه خیران اول باید در همه ابعاد کارشناسی دقیق شود.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه مسئولان ارشد شهرضا باید طرح‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شود را امضا و صورت جلسه کنند و مسئولیت آن را قبول کنند، گفت: بعد از ۴ سال بعضی از این طرح‌ها نیمه کاره رها می‌شود و کسی هم مسئولیت آن را قبول نمی‌کند.

حجت الاسلام صالح خطاب به فرماندار شهرضا گفت: هر طرحی در شهرضا قرار است اجرا شود باید کارشناسی شود، اگر نظرات مخالف بود انجام نشود، ساختمان‌هایی مانند دانشگاه دولتی شهرضا در جاده اصفهان و مصلای نماز جمعه نیمه کاره رها شده است و بودجه‌های زیادی خرج شد و کسی هم مسئولیت آن  را قبول نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم شهرضا از کلنگ‌زنی‌های غیرکارشناسی شده خاطره خوبی ندارند و به عنوان یک طلبه امروز این مسأله را مطالبه کردم، اگر از امروز طرحی مفید فایده برای مردم نبود و اجرا شد مسئولان وقت باید پاسخگو باشند، تضییع بیت‌المال کار درستی نیست.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=1229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.