• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11
نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی:

مجلس به تعهدات خود درباره آموزش‌وپرورش عمل کرده است

  • کد خبر : 4631
  • 27 فروردین 1401 - 10:49
مجلس به تعهدات خود درباره آموزش‌وپرورش عمل کرده است
سیناخبر نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با توجه به شرایط بودجه‌ای کشور به تعهدات خود درباره آموزش‌وپرورش عمل کرده است و حل مشکلات مربوط به رتبه‌بندی، تکریم بازنشستگان، و استخدام نیروهای خدماتی پیگیری می‌شود.

به گزارش روز شنبه سیناخبر نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در نشست فرهنگیان اصفهان با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: مجلس همواره در کنار آموزش‌وپرورش بوده است که عملکرد آن در بودجه ۱۴۰۱ مشهود است.

سمیه محمودی افزود: مجلس با توجه به شرایط بودجه‌ای کشور به تعهدات خود درباره آموزش‌وپرورش عمل کرده است.

محمودی با ابراز امیدواری گفت: حل مشکلات مربوط به رتبه‌بندی، تکریم بازنشستگان، و استخدام نیروهای خدماتی پیگیری می‌شود.

در ادامه این نشست فرماندار شهرستان شهرضا اظهار کرد: آموزش‌وپرورش اصل و اساس رشد و توسعه پایدار کشور است، بسیاری مشکلات فعلی کشور ناشی از این است که از ظرفیت بزرگ تعلیم، تربیت و تقویت نیروهای تراز نظام جمهوری اسلامی استفاده نشده است.

سیدامیر جعفری افزود: این نهاد نقش محوری و بی‌بدیلی در جامعه‌پذیری و شخصیت جوانان کشور دارد که با معضلات زیادی درگیر است. مشکل کمبود نیروی انسانی به واسطه بازنشستگی فرهنگیان اولین مشکل آموزش‌وپرورش است که فشار زیادی را بر دوش فرهنگیان گذاشته است.

جعفری ادامه داد: کمبود فضای آموزشی و فرسودگی برخی از مدارس چالش اساسی ایجاد کرده است و اعتبارات دولتی برای نوسازی آن کافی نیست. خیران در این سال‌ها به یاری آموزش‌وپرورش آمده‌اند اما دولت هم باید وظیفه خود در این زمینه را ایفا کند.

وی افزود: به روز نبودن و کمبود تجهیزات و رفاهیات فرهنگیان از جمله مشکلات این حوزه است. شهرستان شهرضا مهاجرپذیر است بنابراین برای ارائه خدمات آموزشی به این افراد باید همت جدی به کار گرفته شود.

فرماندار  شهرستان شهرضا با بیان اینکه نیازمند ساخت مدارس در محلات کم برخوردار هستیم، گفت: به نظر می‌رسد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال‌های گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته است. این سند در صدر اهداف دولت سیزدهم قرار گرفته است. باید نقش تشکل‌های انقلابی دانش آموزی در نقش‌آفرینی در بدنه آموزش و پرورش بیشتر شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=4631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.