• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

ماجرای خلقت حضرت زهرا(س) و شفاعت در قیامت

  • کد خبر : 12161
  • 22 دی 1401 - 10:47
ماجرای خلقت حضرت زهرا(س) و شفاعت در قیامت
سیناخبر- منزلت حضرت زهرا(س) به حدی زیاد است که قبل از خلقت آسمان و زمین و عالم دنیا، نور ایشان خلق شده است و توجه ویژه ای به محبین خود دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، کارشناس و سخنران مذهبی، درمورد مقام، منزلت و فضائل زیاد حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: قبل از خلقت آسمان و زمین و عالم دنیا، نور فاطمه (س) خلق شده است. اصحاب سوال کردند: یا رسول الله! مگر فاطمه (س) انسان نیست؟ پیامبر (ص) فرمودند: بله انسان است، ولی انسان و بشر فرشته صفت، یعنی یک حوریه انسانی است.

به گفته این سخنران مذهبی، پیامبر اکرم (ص) در جایی که در معراج بود نور اولیه حضرت زهرا (س) را دریافت کردند و وقتی به درخت طوبی، به عنوان اصل درخت ولایت رسیدند، جبرئیل، سیبی به حضرت محمد (ص) تعارف کردند که پیامبر (ص) فرمودند: وقتی آن سیب را باز کرده و نصف کردم. نوری از آن سیب ساطع شد که خودم تعجب کردم از این که این نور چیست؟ و جبرئیل فرمودند: این نور آن کسی است که در زمین، کارش فاطمه و در آسمان، کارش منصوره است و اسامی اهل بیت (ع) از جمله حضرت زهرا (س)، شأن اهل بیت (ع)، کار‌ها و مأموریت‌هایی که داشتند را بیان می‌کند؛ مأموریت حضرت زهرا (س) روی زمین، فاطمه بودن است و به همین دلیل، محبین و شیعیان خود را از جهنم قطع می‌کند.

حجت الاسلام عالی گفت: مأموریت حضرت زهرا (س) در زمین این است دربی که شیطان باز کرده است تا انسان‌ها را به جهنم ببرد را ببندند و اجازه ندهند این انحراف عظیم که قرار بود در بشریت ایجاد شود، به وجود بیاید. زیرا حضرت زهرا (س) آن درب را می بندند.

او تصریح کرد: شأن حضرت فاطمه(س) در آسمان و در عالم بالا بعد از عالم دنیا منصوره بودن است که خداوند متعال، ایشان را در شفاعت گسترده، نصرت می‌کنند؛ به طوری که حضرت زهرا (س) آن چنان شفاعتی دارند که جز یک مشت علف هرزی که به درد هیچ چیز جز جهنم نمی‌خورند بقیه را به سمت بهشت می‌برند و هر کسی که ذره‌ای از محبت حضرت زهرا (س) در وجود و دلش باشد به سمت بهشت می‌رود و درواقع، شفاعت حضرت زهرا (س) عجیب است.

شفاعت خاص حضرت زهرا(س) و حضرت سیدالشهداء(ع)

این سخنران مذهبی، با اشاره به شفاعت حضرت زهرا(س) و حضرت امام حسین(ع) ادامه داد: در بین معصومین (ع) دو نفر هستند که شفاعتشان بسیار خاص است. یکی وجود مقدس حضرت زهرا (س) و دیگری، فرزند مطهرشان، امام حسین (ع) است و اگرچه شکی نیست که صاحب شفاعت اصلی و مقام محمود، پیامبر اکرم (ص) است. اما در میان اولاد حضرت محمد (ص)، این دو بزرگوار، شفاعت بسیار خاصی دارند.

حجت الاسلام عالی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: آن سیبی که جبرئیل تعارف کردند را خوردم و به نور مقدس فاطمه (س) تبدیل شد و اتفاقی که در عالم دنیا برای انتقال نور حضرت زهرا (س) به پیامبر اکرم (ص) و حضرت خدیجه (س) افتاد، معروف است که حضرت محمد (ص) فرمودند: در جایی بودم که جبرئیل را به صورت اصلی شان دیدم که به من فرمودند: یا رسول الله! باید ۴۰ روز از حضرت خدیجه (س) دوری کنید و یک خلوت تام داشته باشید.

وقتی پیامبر اکرم (ص) فرمودند که جبرئیل را به صورت اصلی شان دیدم. یعنی حضرت محمد (ص) در یک اوج روحی بودند. زیرا هر کسی نمی‌تواند جبرئیل را ببیند چه برسد به این که بتواند صورت اصلی ایشان را مشاهده کند و درواقع، صورت اصلی جبرئیل را هیچ کسی و هیچ پیامبری جز پیامبر اکرم (ص) مشاهده نکرده اند. یعنی دیدن صورت اصلی جبرئیل مشروط بر این است که فرد آن چنان اوج روحی بگیرد که توان داشته باشد جبرئیل را بدون این که تنزل پیدا کند، ببیند.

به گفته این سخنران مذهبی، پیامبر اکرم (ص)، دوبار جبرئیل را در صورت اصلی مشاهده کردند که یک بار، در همین جا بود و این نشان می‌دهد پیامبر اکرم (ص) در اوج روحی بودند. اما با این وجود، به ایشان فرمودند که به مدت ۴۰ روز باید خلوت داشته باشند.

خلقت حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام عالی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص)، یک بار در ابتدای بعثت، چهله گرفتند که می‌خواستند قرآن را به ایشان دهند و دوباره برای دادن مادر قرآن، به ایشان گفته شد که باید چهله بگیرند. زیرا می‌خواستند کسی را به ایشان دهند که باید یازده قرآن در ظرف وجود ایشان شکل می گرفت. به همین دلیل، پیامبر (ص)، آن چهل روز را شروع کردند و توسط عمار، به خانه شان برای حضرت خدیجه (س) پیغام فرستادند که دستور الهی است تا چهل روز، اعتکافی داشته باشم که در آن چهل روز، پیامبر اکرم (ص)، روز‌ها را روزه می‌گرفتند و شب‌ها نیز عبادت خاص داشتند و هر روز، موقع افطار، به امیر مومنان (ع) می‌فرمودند: علی جان! اگر فرد بی بضاعتی در کوچه‌ای است او را مهمان کنید تا سر سفره بنشیند.

او گفت: روز چهلم که رسید جبرئیل نازل شدند و فرمودند: یا رسول الله! قرار است امشب افطاری بخورید که فقط برای شماست و برای فرد دیگری، حرام است. تا ۳۹ شب قبل، حضرت محمد (ص) به حضرت علی (ع) می‌فرمودند که فردی را سر سفره بیاورند، ولی آن شب فرمودند یا علی (ع) دم درب بنشینید و هیچ کسی را به داخل راه ندهید.

این سخنران مذهبی افزود: حضرت جبرئیل، حضرت اسرافیل و حضرت میکائیل، پایین آمدند و نکته ای که وجود دارد این است که حضرت میکائیل و حضرت اسرافیل فقط در این جا به پایین آمدند و برای پیامبر (ص) از بهشت طعام آوردند و سپس، به ایشان دستور دادند که امشب، عبادت متوقف است و آن شب، نور حضرت زهرا (س) از پیامبر اکرم (ص) به حضرت خدیجه (س) منتقل شدند و این اتفاقی بود که در خلقت حضرت زهرا (س) در زمین رخ داد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=12161

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.