• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11

رونق اقتصادی و اشتغالی که در سایه بروکراسی‌ها معطل مانده است

  • کد خبر : 1352
  • 07 اسفند 1400 - 11:38
رونق اقتصادی و اشتغالی که در سایه بروکراسی‌ها معطل مانده است
سیناخبر- نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی توجه بیشتری شود، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرضا سبب رونق اشتغال در شهرضا و اصفهان می‌شود.

 به گزارش روز شنبه سیناخبر سمیه محمودی با اشاره به آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی شهرضا اظهار داشت: آخرین جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری استان اصفهان یک ماه پیش برگزار شد، در این جلسه نظر مساعد استاندار اصفهان و کارگروه سرمایه گذاری برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مقابل شهرک رازی گرفته شد.

محمودی با بیان اینکه تصویب منطقه ویژه اقتصادی شهرضا در گرو برگزاری جلسه شورای عالی مناطق آزاد است تا در سفر رئیس جمهور به اصفهان کلنگ آن بر زمین زده شود، گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کردند، بنابراین باید هر چه زودتر این جلسه برگزار شود.

وی با بیان اینکه چند منطقه ویژه اقتصادی منتظر جلسه شورای عالی مناطق آزاد هستند و در این میان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بلاتکلیف هستند، افزود: همه سازوکارهای منطقه ویژه اقتصادی شهرضا آماده است و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود، مطالعات زیست‌محیطی این منطقه نیز انجام شده و تنها اجرای این منطقه منوط به نظر دولت است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درصدد هستیم پساب فاضلاب را برای منطقه ویژه اقتصادی شهرضا خریداری کنیم تا هم سرمایه‌گذار مطمئن شود و هم فاضلاب شهرضا سرعت بیشتری به خود بگیرد.

محمودی با بیان اینکه رئیس جمهور با شورای عالی مناطق آزاد جلسه برگزار کرده است اما در حد آشنایی بوده و مصوبه‌ای نداشته است و باید به ریاست معاونت اول رئیس جمهور برگزار شود.

وی با بیان اینکه حدود ۲ ماه است که مناطق آزاد درخواست برگزاری این جلسه را کرده است اما هنوز برگزار نشده است، عنوان کرد: باید به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی توجه بیشتری شود، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرضا سبب رونق اشتغال در شهرضا و اصفهان می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی شهرستان شهرضا حد فاصل مسیر شهرضا تا اصفهان به مساحت ۵۰۰ هکتار ساخته می‌شود، در مرحله نخست ۳۰۰ هکتار زمین به این منطقه اقتصادی اختصاص داده شده و در مرحله دوم ۲۰۰ هکتار دیگر اضافه می‌شود.

محمودی با اشاره به شیمی پارک گفت: برای مجموعه شیمی پارک نیز جلسات متعددی گرفته شده است و نقطه عطفی در اشتغال شهرضا ایجاد خواهد کرد و مراحل آماده‌سازی زمین و جلب سرمایه‌گذار با شرکت‌های خصوصی و دولتی برگزار شده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=1352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.