• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
20

رایزنی برای رفع مشکل ۲۹ ساله فاضلاب دهاقان آغاز شد

  • کد خبر : 3641
  • 21 فروردین 1401 - 11:33
رایزنی برای رفع مشکل ۲۹ ساله فاضلاب دهاقان آغاز شد
سیناخبر- معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: از ۲۹ سال پیش تاکنون ساکنان دهاقان با مشکل فاضلاب مواجهند که با عدم رفع مشکل آنها، رایزنی بین دستگاه‌ها برای حل آن آغاز شد.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر مهران زینلیان در جلسه هم‌اندیشی با دستگاه‌های مختلف از جمله شهردار و شورای شهر دهاقان، فرماندار، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه وشهرسازی و آب و فاضلاب در خصوص تعیین تکلیف فاضلاب مسکن دهاقان برگزار شد و اظهار داشت: عدم حل مشکل طی سه دهه گذشته، به نبود اعتبارات لازم و هماهنگی بین دستگاهی بر می‌گردد.

زینلیان بیان داشت: ۴۵۰ مسکن مهر، ۱۰۸ مسکن ملی و ۸۳۷ واحد در شهرک امام  سجاد(ع) در دهاقان ساخته شده که جمعا یک هزار و ۳۹۵ واحد در این شهرستان شبکه فاضلاب ندارد.

وی تعداد جمعیت ساکن در این واحدها را بالغ بر ۴ هزار و ۹۰۰ نفر برآورد کرد و گفت: هم اکنون بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ نفر ساکن شدند که متوسط دبی فاضلاب ۴ لیتر بر ثانیه است.

معاون عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: طول شبکه داخلی جمع‌آوری فاضلاب برای جمعیت ساکن در سال گذشته با دبی ۴ لیتر بر ثانیه، ۳ هزار و ۷۰۰ متر بوده که برای رسیدن به دبی فاضلاب ۱۱ لیتر بر ثانیه حداقل مساحت مورد نیاز یک هزار متر مربع است.

زینلیان هزینه اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب را ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: هزینه اجرای پکیج تصفیه فاضلاب برابر با ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

دهاقان در فاصله ۹۶ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان در دامنه شرقی کوه‌های زاگرس واقع شده ‌است که در سال ۱۳۴۵ شهرداری گرفته است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=3641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.