• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

دهاقان باید در توزیع و صادرات محصولات گلخانه‌ای فعال‌تر عمل کند

  • کد خبر : 10331
  • 16 آبان 1401 - 8:49
دهاقان باید در توزیع و صادرات محصولات گلخانه‌ای فعال‌تر عمل کند
سیناخبر- مدیر کل گمرکات استان اصفهان گفت: دهاقان گرچه نقش بسزایی در توزیع محصولات گلخانه‌ای در استان اصفهان دارد اما هنوز هم این نوع محصولات بیشتر از شهرهای شمال کشور به استان وارد می شود.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر، رسول کوهستانی با حضور در شهرستان دهاقان ضمن بازدید از گلخانه‌های زیر کشت شهرستان دهاقان اظهار داشت: استان اصفهان مزیت‌های فراوانی در حوزه صادرات دارد و شاهراه حیاتی شرق به غرب و جنوب به شمال است.

کوهستانی با بیان اینکه شهرستان دهاقان نیز با وجود ۳۰۰ هکتار گلخانه، نقش چشمگیری در صادرات دارد، افزود: استان اصفهان هیچ محدودیتی برای واردات و صادرات ندارد.

وی اذعان کرد: همه مجوزهای لازم برای صادرات و واردات در گمرک بازرگانی اصفهان صورت می‌گیرد و حدود ۶۰ درصد استرداد کل کشور نیز در اصفهان انجام می‌شود.

مدیر کل گمرکات استان اصفهان عنوان کرد: ۳۷ انبار اختصاصی در این زمینه در اصفهان وجود دارد که گرچه زحمات زیادی به همراه دارد اما برای تولید کننده منفعت دارد.

کوهستانی تصریح کرد: محصولات تولید شده در استان اصفهان در رتبه پنج صادرات کل کشور قرار دارد، چدن و آهن استان اصفهان سهم ۴۰ درصدی صادرات و محصولات لبنی سهم هشت درصدی دارد اما برخی محصولات استان از جمله محصولات کشاورزی به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

وی افزود: شهرستان دهاقان گرچه نقش بسزایی در توزیع محصولات گلخانه‌ای در استان اصفهان دارد اما هنوز هم صادرات این نوع محصولات به استان بیشتر از شهرهای شمال کشور انجام می‌شود.

مدیر کل گمرکات استان اصفهان با تاکید بر اینکه گلخانه‌داران دهاقانی باید کارت بازرگانی دریافت کنند، گفت: وجود تعاونی گلخانه‌داران در شهرستان دهاقان مزیت است اما همه گلخانه‌داران دهاقانی باید کارت تعاون و بازرگانی نیز دریافت نمایند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند و از ارز حاصل از صادرات هم استفاده کنند.

احداث گلخانه در دهاقان، اشتغال جامعه کارگری را به همراه داشت

در ادامه این نشست فرماندار دهاقان اظهار داشت: شهرستان دهاقان افتخار صادرات محصولات گلخانه‌ای به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه را دارد اما باید کمبودها و نواقص موجود در این زمینه رفع شود.

علی جمشیدیان عنوان کرد: برای برقراری صادرات محصولات دهاقان باید برنامه منظم و مدونی وجود داشته باشد تا گمرک اصفهان پاسخگو باشد.

جمشیدیان افزود: گلخانه‌های شهرستان دهاقان توانسته‌اند بیکاری جامعه کارگری شهرستان را به صفر برسانند بنابراین در راستای توسعه گلخانه‌های شهرستان دهاقان باید کمک شود؛ هم‌چنین دریافت کارت بازرگانی برای گلخانه‌داران ضروری قلمداد می‌شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=10331

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.