• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

اولین جلسه شورای ورزش شهرستان شهرضا در سال ۱۴۰۲ برگزار شد

  • کد خبر : 14818
  • 04 اردیبهشت 1402 - 9:48
اولین جلسه شورای ورزش شهرستان شهرضا در سال ۱۴۰۲ برگزار شد
سیناخبر- جلسه شورای ورزش و گردهمایی رؤسا و نواب رئیس هیأت‏ های ورزشی شهرستان شهرضا در محل سالن شهید باهنر فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر در ابتدا نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتحاد و همدلی عاملی مهم برای پیشرفت در هر حوزه ای است و ورزش نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد، اظهار داشت: برخی اختلافات بین اهالی ورزش باعث از بین رفتن فرصت خدمت به توسعه ورزش است لذا باید اختلافات را کمرنگ ساخت تا بتوان با همفکری، همدلی و انسجام بیشتر تصمیمات خوبی در زمینه پیشرفت ورزش اتخاذ گردد.

سمیه محمودی با یادآوری مسئله همه گیری کرونا و کمرنگ شدن نقش ورزش در برنامه ها اذعان نمود: رفع کاستی ها در گرایش اقشار مختلف به ورزش ضروری است چراکه مقوله ورزش علاوه بر تضمین سلامت جسم، به لحاظ روانشناسی نیز در مدیریت و تخلیه هیجانات منفی نقش بسزایی دارد.

محمودی گفت: یکی از موضوعات اساسی این شهرستان کمبود سرانه ورزشی است که این مسئله می طلبد در جلسه ای در خصوص تعیین تکلیف اموال و دارایی ها تصمیم گیری و امکانات بلااستفاده دولتی در قسمت هایی که کمبود هست به نحو احسن به بهره برداری برسد.

وی افزود: طی چند سال اخیر در زمینه جذب بودجه برای ورزش شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفت که با این حال رشد و شکوفایی ورزش ورود خیرین ورزش‏یار را می طلبد.

در ادامه فرماندار شهرستان شهرضا اظهار داشت: با پایش آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از معضلات جامعۀ امروز، وسعت و ابعاد ضرر و زیان آن را می توان مشاهده نمود که عبور از آن برداشتن گام های مؤثر و اقدامات پیشگیرانه ای را می طلبد.

سید امیر جعفری با بیان اینکه نقش مؤثر ورزش در ارتقای نشاط اجتماعی بر هیچکس پوشیده نیست افزود: نگاه به ورزش به مثابه یک ظرفیت در راستای مصونیت نوجوانان و جوانان در گرایش به رفتارهای نادرست بیش از پیش محسوس است.

جعفری تصریح کرد: این مهم تحقق نمی یابد مگر با توجه به زیرساخت های ورزشی که در شرایط فعلی با برون سپاری در ورزش قابل اجراست.

وی ادامه داد: هیأت های ورزشی در شناسایی و جذب خیرین دغدغه مند ورزش یار همت گمارند تا در کنار مطالعه طرح آمایش سرزمینی و نیازسنجی ها و طرح آن در کمیته برنامه ریزی شهرستان و کمیته تملک و دارایی ها گام های محکم و مؤثری برداشته شود.

فرماندار شهرضا با نگاه ویژه به ترویج ورزش همگانی در شهرستان خاطرنشان ساخت: تمام قد از ورزش همگانی حمایت می کنیم و در بحث محرم سازی فضاهای ورزشی و عفاف و حجاب، رعایت قوانین و هنجارهای اجتماعی را رصد کرده و در مقابله با افراد ساختارشکن به جد ورود خواهیم کرد.

جعفری سخنان خود را اینگونه به پایان رساند که با توجه به آمار ثبت شده در سامانه، در مجموع ورزش شهرستان در جایگاه سوم تا چهارم استان است که ظرفیت ارتقاء این رتبه به پله های بالاتر را داریم.

در بخش بعد رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرضا رسالت اداره ورزش را احیاء و توسعه ورزش و همگانی کردن آن در سطح جامعه دانست و گفت: هیأت های ورزشی به عنوان بازوان اجرایی میدان دار این موضوع‏ هستند.

حمید صالحی بیان نمود: با توجه به جایگاه کنونی ورزش شهرستان در استان و پتانسیل های خوبی که وجود دارد باید تلاش کرد که به قطب ورزش استان تبدیل شویم و این مهم جز با تعامل، همدلی، حل اختلافات و صرف انرژی و زمان در راستای توسعه ورزش و موفقیت راهبرد جذب حداکثری شهروندان به ورزش محقق نمی گردد.

صالحی در خصوص مباحث ذیل به ایراد سخن پرداخت: رایزنی هیأت های ورزشی به عنوان شخصیت های حقوقی در جذب اسپانسر و حامیان مالی، مطالعه آیین نامه جدید هیأت های ورزشی، تدوین تقویم ورزشی، شناسه دار شدن هیأت ها و حل مشکلات وصول منابع مالی، ساماندهی اموال در هیأت ها، اخذ پروانه بهره برداری اماکن ورزشی و جدی گرفتن مجوز هرگونه فعالیت ورزشی، نظارت بر فعالیت مربیان، نرخ افزایش شهریه در سال جاری.

در بخش پایانی جلسه مصطفی جعفری و الهام عموهادی به عنوان نماینده هیأت های ورزشی مسائل و مشکلات ورزش شهرستان و روستاها را به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به صورت کلی و به صورت ویژه در بخش بانوان تبیین، تحلیل و آسیب شناسی نمودند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=14818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.