• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های ناتمام دهاقان اختصاص یافت

  • کد خبر : 6221
  • 31 خرداد 1401 - 9:29
۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های ناتمام دهاقان اختصاص یافت
سیناخبر- فرماندار شهرستان دهاقان گفت: مبلغی بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان، از مصوبات سفر وزیر ارشاد به شهرستان دهاقان است.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر علی جمشیدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای سفر رئیس جمهور به استان از دو ماه قبل مقدماتی فراهم شد و تیم همراه رئیس جمهور به دنبال آن بودند که در سطح استان و شهرستان‌ها پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی آنان بیش از ۵۰ درصد است را به اتمام برسانند.

جمشیدیان افزود: بنابر جمع بندی انجام شده درباره پروژه‌های شهرستان و با توجه به پیگیری‌های نماینده مجلس، فرماندار و سایر مسئولان، در نهایت مبلغی بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان برای دهاقان در این سفر مصوب شد.

وی تصریح کرد: بیشترین رقم مصوبات شهرستان برای جهاد کشاورزی رقم خورد که حوزه‌های مختلف از جمله تأمین آب شرب، کمک به احیای مراتع، ترویج و توانمندسازی تشکل‌ها، تکمیل انتقال آب با لوله، حفاظت و پایش مراتع، تکمیل سامانه‌های نوپای آبیاری، تکمیل کانال‌های آبیاری و مرمت و بازسازی قنوات و سایر فعالیت‌های مربوطه را در بر دارد و در مجموع ۸۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داد.

فرماندار شهرستان دهاقان، اداره آبفا را دومین حوزه جذب اعتبار دانست و تصریح کرد: همچنین اداره آبفای شهرستان دومین حوزه‌ای است که بیشترین اعتبار را برای تکمیل پروژه‌های ناتمام آب‌رسانی اختصاص داد، در ادامه راهداری هم با توجه به وضعیت نامساعد راه‌های شهرستان اعتبار بعدی را جذب نمود و ایمن سازی روستاهای در خطر سیلاب نیز بودجه جذب کرد.

جمشیدیان عنوان کرد: همچنین اداره کل فنی حرفه‌ای و اداره کار و رفاه اجتماعی هم اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد که البته باید با پیگیری مستمر موفق به جذب آن شویم.

وی گفت: بنیاد مسکن برای اجرای طرح هادی روستایی، صدا و سیما برای جایگزینی و پیشرفته سازی تجهیزات دیجیتال، و کمیته امداد برای اقدام جهت ساخت ۱۰ مسکن ویژه زنان مددجو، اعتبارات مناسبی را جذب نمودند.

فرماندار شهرستان دهاقان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان دهاقان هم در راستای نیازهای مدنظر خود از جمله تکمیل ساختمان پایگاه امداد و نجات، تکمیل طرح‌های مخابراتی بیسیم‌های دیجیتال و خرید تجهیزات نجات در آوار، کوهستان و جاده، اعتبار مورد نظر را به خود اختصاص داد.

اعتبارات استانی هم جذب شود

جمشیدیان با اشاره به جذب اعتبارات استانی اذعان کرد: با توجه به گزارش مدیر آموزش و پرورش درباره ساخت، تکمیل و بازسازی مدارس شهرستان پیگیر جذب اعتبار از اعتبارات استان هم هستیم، همچنین در حوزه راهداری هم اعتبارات دیگری همچنان جذب خواهد شد.

وی دهاقان تسهیلات اشتغال‌زایی را بسیار مؤثر و چاره ساز دانست و اذعان کرد: اتفاقات خوبی در راستای تسهیلات رقم خورد که بر اساس آن به کمیته امداد ذیل تبصره ۱۶ اجازه داده شد تا چهار برابر سال قبل تسهیلات اشتغال‌زایی را مدنظر قرار دهند تا مددجویان از وام کم بهره و با تنفس برخوردار شوند.

فرماندار شهرستان دهاقان خاطرنشان کرد: خوشبختانه مرمت و بازسازی سالن سینمای دهاقان از هفته آینده آغاز و از ما خواستار برآورد هزینه شده‌اند و همچنین از هفته آینده نخستین اتفاقات را در حوزه راه مشاهده خواهد شد.

جمشیدیان گفت: در راستای نتیجه بخش بودن و رصد امور، کارشناسی در فرمانداری مستقر می‌شود تا پیگیر جذب اعتبارات باشد و علاوه بر سهم شهرستان بودجه‌های شناور را هم به سمت شهرستان جذب کند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=6221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.