• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
25

گیاهان دارویی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان فرآوری می‌شود

  • کد خبر : 5234
  • 28 اردیبهشت 1401 - 10:39
گیاهان دارویی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان فرآوری می‌شود
سیناخبر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، گیاهان دارویی موجود در مراتع را فراوری خواهیم کرد تا از خام فروشی آن جلوگیری شود.

به گزارش روز چهارشنبه سیناخبر محمدعلی کاظمی در آیین تودیع و معارفه رئیس جدید اداره منابع طبیعی شهرستان دهاقان اظهار داشت: حفاظت منابع طبیعی خوشبخانه با همکاری بسیار خوبی انجام می‌شود و مردم عزیز در این عرصه همیشه پیش‌قدم بوده‌اند.

کاظمی افزود: منابع طبیعی منابعی است که خدادادی و بدون دخالت انسان ایجاد شده و همگی در برابر حفاظت و جلوگیری از خسارت به این منابع جدی باشیم.

کاظمی با بیان این‌که در خصوص حفظ منابع طبیعی بر اساس دو محور عمل می‌کنیم، گفت: محور اول حفاظت فیزیکی  است که توسط یگان حفاظت و مردم انجام می‌شود و محور دوم رفع تداخلات پلاکی است که در این شهرستان این امر انجام شده و درخواست داریم که اگر موردی از تداخلات پلاکی وجود دارد کارگروه مربوطه تشکیل و نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی گفت:با همکاری شرکت‌های دانش بنیان گیاهان دارویی موجود در مراتع را فراوری خواهیم کرد تا از خام فروشی آن جلوگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود: چند قطبی شدن مراتع سبب جلوگیری از فشار بیش از حد دام به گونه‌های گیاهی می‌شود و افرادی که پروانه دارند می‌توانند در عرصه گیاهان دارویی نیز کار کنند.

کاظمی با بیان این‌که اجرای طرح‌های آبخیزداری بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: احیای زاینده رود توسط رودخانه شور دهاقان  بیان‌گر این بود که اجرای طرح آبخیزداری در  سرچشمه‌های این رودخانه موفق بوده است و نه تنها باعث جلوگیری از ورود آب به پایین دست نمی‌شود بلکه سبب کنترل سیلاب و  جلوگیری از خسارات در بارندگی‌ها می‌شود.

علی جمشیدیان فرماندار شهرستان دهاقان با اشاره به  نظام جدید پرداخت یارانه‌ها و اصلاح شیوه پرداخت یارانه در دولت جدید، گفت: اصلاح  نظام پرداخت یارانه‌ها، وظیفه دولت قبل بوده است که به هر دلیلی انجام نشده بود.

جمشیدیان افزود: ارز ترجیحی ابتدا به تمامی کالاها تخصص داده می‌شد که پس از پیگیری و ورود دستگاه‌های نظارتی به این موضوع   محدودیتی ایجاد شد که این ارز به بعضی از کالاهای اساسی تخصیص پیدا کند.

جمشیدیان گفت:دولت سیزدهم برای درمان اقتصاد همت جدی دارد و در این موضوع حاضر است از آبروی خود نیز بگذرد.

فرماندار شهرستان دهاقان خطاب به مدیران شهرستان گفت: وظیفه هر کدام از شما این است که هر چه توان دارید برای خدمت به مردم تلاش کنید و  قطعا  اگر با مردم صداقت داشته باشیم مردم نیز با ما همراه خواهند شد و کمک‌مان خواهند کرد.

وی افزود: هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد و همچنین بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول بی پشتوانه حقوق کارکنان پرداخت و بدهی‌ها نیز در حال تسویه است.

جمشیدیان  بیان کرد: مسؤولیت  قبول کردن بسیار سخت است و افرادی که زیر بار مسؤولیت می‌روند  مورد سوال قرار می‌گیرند پس باید هدف آن‌ها خدمت صادقانه به مردم باشد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=5234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.