• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

گسترش فرهنگ کتابخوانی نیازمند هزینه‌کرد اصولی است

  • کد خبر : 10607
  • 26 آبان 1401 - 9:12
گسترش فرهنگ کتابخوانی نیازمند هزینه‌کرد اصولی است
سیناخبر- سرپرست کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی نیازمند هزینه کردن اصولی است و در این راستا نیم درصد سهم شهرداری ها می تواند بسیار کمک کننده باشد.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر  رمضانعلی معتمدی پس از بازدید از کتابخانه‌های سطح شهرستان دهاقان در جمع خبرنگاران با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و «روز اصفهان، روز ایثار و شهادت» اظهار کرد: شاهد ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه فراوانی در شهرستان دهاقان هستیم؛ امیدواریم که بتوانیم از این هجمه وارد شده بر ملت ایران به درستی عبور کنیم تا نظام اسلامی در حوزه فرهنگ برنامه‌ریزی دقیق و مدونی داشته باشد و حوزه فرهنگ مدیریت شود.

معتمدی اذعان کرد: اگر دغدغه مردم را بشناسیم می‌توانیم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عمومی هم گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: با دریافت نیم درصد هزینه از شهرداری‌ها باید بیشتر در توسعه حوزه فرهنگ تلاش کنیم و حضور هنرمندان، علما، شاعران و سایر ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم.

سرپرست کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و مردم باید ارزش این امر مهم را بدانند و برای رفاه مردم هم باید خدمت بی‌منت انجام دهیم.

نواخته شدن زنگ کتاب و کتب خوانی در دهاقان

در ادامه نیز رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از ما مسئولان تلاش و گام برداشتن در راستای امیدوار کردن مردم را انتظار دارند.

سعید طبیبیان با بیان این‌که حوزه فرهنگ همه اقشار جامعه را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: کارهای جمعی به دل مردم می‌نشیند و برای دستگاه‌ها هم ثمره دارد؛ در هفته کتاب و کتاب‌خوانی تلاش شد تا برنامه‌های پرباری برگزار شود که دانش آموزان، هنرمندان و سایر قشرهای جامعه را بهره مند کند.

وی گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متعددی از جمله نواخته شدن زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه سما، برگزاری انجمن شاهنامه خوانی، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با امام جمعه شهرستان به عنوان یک نویسنده، تجلیل از نویسندگان و مؤلفان دهاقان و سایر برنامه‌ها برگزار شد و در برنامه‌های آینده هم از یار و یاوران عرصه کتاب و کتاب خوانی تجلیل صورت می‌گیرد.

در ادامه رئیس کتابخانه‌های شهرستان دهاقان هم اظهار داشت: ما در هفته کتاب و کتابخوانی شعاری برخوردی نکردیم و سعی بر پربار بودن این برنامه‌ها داشتیم.

فرامرز جهان شاهی افزود: در راستای رفع مشکل ساختمان کتابخانه آیت الله خرد دهاقان باید وارد عمل شویم و این موضوع را در پدافند غیرعامل و ستاد بحران وارد شود چراکه حجم مخزن قابل گسترش نیست.

وی تخفیف جرایم به نفع فرهنگ را فرصت مناسبی برشمرد و مطرح کرد: تفاهم نامه‌ای با بخش فرهنگی سازمان قوه قضائیه منعقدشده که بر اساس آن تخفیف جرایم به نفع حوزه کتابخانه‌ها مصرف شود تا فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گسترش یابد.

جهان شاهی تاکید کرد: جامعه بازاریان و اصناف هم به فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیاز مبرم دارند و نباید مورد غفلت واقع شوند و این جامعه هم باید در محور فرهنگی جامعه و کتاب و کتابخوانی قرار بگیرند و بودجه مورد نظر در این زمینه باید فعال شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=10607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.