• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد

  • کد خبر : 28584
  • 04 اردیبهشت 1403 - 13:09
گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد
سیناخبر- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم گفت: پس از۶ ماه کار وتلاش راهداران، جاده سخت گذر گردنه بیژن بخش پادنای سمیرم بازگشایی شد.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر احسان قادری گفت: با بارش اولین برف در سال گذشته مسیر گردنه بیژن به مدت شش ماه مسدود شده بود که با درخواست‌های مردمی با وجود اینکه هنوز استاندار‌های جاده‌ای در این مسیر اجرا نشده جاده باز شد.

 قادری افزود: با وجود بارندگی در روز‌های گذشته در این گردنه و ریزش سنگین بهمن و رانش مسیر با تلاش شبانه روزی راهداران این مسیر بازگشایی شد، اما عملیات راهداری با استقرار ماشین آلات راهداری در این مسیر ادامه دارد.

وی گفت: هر ساله با اولین بارش برف گردنه بیژن به دلیل واقع شدن در ارتفاعات کوهستان دنا به دلیل بارش برف سنگین و رانش مسدود می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم حوزه استحفاظی گردنه بیژن را در محدوده شهرستان سمیرم ۱۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ارتفاعات این گردنه با توجه به حجم بالای برف و احتمال سقوط بهمن مسدود می‌شود و راهداران با سه دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری تردد در این مسیر سخت گذر را بعد از گذشت چند روز کاری برقرار کردند.

گردنه بیژن با ارتفاع سه هزار و ۳۰۰ متر در دامنه کوه دنا تنها مسیر ارتباطی بخش پادنای سمیرم با شهرستان دنا (سی سخت) استان کهکیلویه و بویر احمد در ۱۵۰ کیلومتری جنوب سمیرم در ارتفاعات دنا واقع شده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=28584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.