• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

کوهنورد یاسوجی از ارتفاعات ۴ هزار متری دنا نجات یافت

  • کد خبر : 17087
  • 06 تیر 1402 - 12:46
کوهنورد یاسوجی از ارتفاعات ۴ هزار متری دنا نجات یافت
سیناخبر- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم گفت: با تلاش نجاتگران هلال احمر کوهنورد حادثه دیده از ارتفاعات ۴ هزار متری دنا به پایین کوه منتقل شد.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر محمدعلی داودی داشت: بعد از ظهر روز جمعه دوم تیرماه پس از گزارش مردمی به مرکز EOC مبنی بر مصدومیت فردی در ارتفاع ۴ هزار متری پازن پیر دنا، تیم امداد و نجات کوهستان پادنا به منطقه عزیمت و پس از انجام اقدامات اولیه، عملیات انتقال را آغاز کردند.

داودی افزود: عملیات نجات پزشک ۵۶ ساله اهل یاسوج که در ارتفاعات ۴ هزار متری کوه پازن پیر دنا دچار شکستگی پا شده بود با اعزام تیم ۶ نفره امداد کوهستان پادنا بعد از ۴۸ ساعت پیاده‌روی در منطقه صعب‌العبور و کوهستانی منطقه با موفقیت انجام شد.

وی تصریح کرد: گروه‌های کوهنوردی قبل از صعود، اطلاعات خود را به هیأت کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان یا شهرستان خود بدهند و حتما یکی از اعضا دوره‌های امداد و نجات در کوهستان را گذرانده باشد تا در مواقع نیاز اقدامات اولیه را قبل از حضور نیروهای امدادی انجام دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر سمیرم خاطرنشان کرد:  قبل از صعود شرایط آب و هوایی را بررسی کنید و بدون تجهیزات، سرپرست و راهنما صعود نکنید، در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید.

به گزارش سیناخبر، قله پازن پیر دنا بلندترین قله جنوب شرقی دنا است که ارتفاع آن ۴ هزار و ۲۸۰ متر است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=17087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.