• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا، کتابخانه برتر استان شد

  • کد خبر : 24189
  • 16 آذر 1402 - 12:35
کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا، کتابخانه برتر استان شد
سیناخبر- رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان شهرضا گفت: کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا به دلیل ارتقا تعداد اعضا و امانات، از طرف نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان کتابخانه برتر استان معرفی شد.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی که در فرمانداری شهرضا برگزار شد، با بیان اینکه امروزه رویکرد کتابخانه ها روی آوردن به فعالیت های خلاقانه است، گفت: به زودی کتاب های جدید دیگری به ارزش بیش از ۱۲۳ میلیون تومان برای کتابخانه های عمومی شهرستان خریداری خواهد شد و در صددیم تا بخش کودک کتابخانه ها را بصورت تخصصی فعال کنیم.

فاطمه پورخاقان با بیان اینکه حق عضویت در کتابخانه های عمومی افزایش خواهد یافت، گفت:  عضویت در کتابخانه روستاهای قصرچم و خمینی آباد به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی رایگان است.

وی با بیان اینکه ۱۳ کتابخانه عمومی با ۱۳ نیرو در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند، گفت: یکی از مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان کمبود نیرو است که به منظور تقویت خدمت رسانی نیازمند نیروهای جدید هستیم.

همچنین فرماندار شهرستان شهرضا گفت: تهیه کتاب های متنوع، تخصصی و بروز و همچنین راه انداری کتابخانه تخصص کودک از نیازهای اساسی کتابخانه های شهرستان است.

سید امیر جعفری با بیان اینکه امسال بیش از ۱۲۰ میلیون تومان صرف خرید کتاب های جدید برای کتابخانه های عمومی شده است، افزود: خرید کتاب برای کتابخانه ها باید بصورت مستمر انجام شود و متوسط عمر کتاب در کتابخانه های عمومی باید ۱۰ سال باشد و تلاش شود تا کتاب های جدید جایگزین کتاب های قدیمی شوند.

جعفری بیان کرد: تمام تلاش خود را می کنیم تا از نویسندگان و ناشران شهرستانی حمایت و آن هارا به تهیه کتاب های شاخص بیش از پیش تشویق کنیم.

وی گفت: ظرف ۱۰ روز آینده ۲ اتوبوس سیار کتابخانه های عمومی، در سطح شهرستان شروع به فعالیت خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=24189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.