• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

کاهش ۷۰ درصدی تولید سیب در باغات سمیرم نسبت به سال های گذشته

  • کد خبر : 9217
  • 16 مهر 1401 - 8:36
کاهش ۷۰ درصدی تولید سیب در باغات سمیرم نسبت به سال های گذشته
سیناخبر- رئیس اداره جهاد کشاورزی سمیرم گفت: تولید سیب در باغات این شهرستان نسبت به سال های گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش روز شنبه سیناخبر مصطفی طائی با اشاره به فرارسیدن فصل برداشت سیب از باغات شهرستان سمیرم اظهار داشت: این شهرستان قطب باغداری در استان اصفهان است.

طائی با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ در شهرستان سمیرم وجود دارد، ابراز داشت: پیش بینی می شود که از این باغات بیش از ۹۰ هزار تن سیب رد و گلدن برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه رکورد تولید سیب در باغات شهرستان سمیرم در سال‌های رونق بیش از ۳۰۰ تا ۴۹۰ هزار تن بوده است، تصریح کرد: امسال تولید این محصول نسبت به سال های گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سمیرم با اشاره به اینکه مهمترین علت کاهش تولید سرمای بهاره و سرمازدگی و همچنین تنش آبی در این شهرستان بوده است، گفت: بیشترین محصول تولید شده در باغات شهرستان سمیرم سیب های رد، گلدن، گلاب بهاره و پاییزه است.

طائی با اشاره به اینکه فصل برداشت سیب در سمیرم از اواخر شهریور آغاز می شود، افزود: برداشت تا دو ماه ادامه دارد که طی آن کارگران از استانهای مجاور برای برداشت سیب راهی باغ های سمیرم می شوند.

وی با اشاره به مرغوبیت سیب های تولید شده در باغات شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: بخشی از محصولات تولید شده به خارج از کشور هم صادر می شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد سیب های تولید شده در این شهرستان درجه یک هستند، افزود: بقیه از نوع سیب های درجه دو و سه هستند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=9217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.