• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

پیدا کردن شغل در سامانه جستجوی شغل چگونه است؟

  • کد خبر : 17741
  • 19 تیر 1402 - 12:18
پیدا کردن شغل در سامانه جستجوی شغل چگونه است؟
سیناخبر- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار نحوه کار با سامانه جستجوی شغل و پیدا کردن شغل از طریق این سامانه را تشریح کرد.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر محمود کریمی بیرانوند گفت: امروز آیین رونمایی از سامانه ارتقاء یافته جستجوی شغل برگزار شد که این سامانه با هدف نظارت، شفافیت اطلاعات و سیاست گذاری دقیق و هم‌رسانی کارجو و کارفرما با هم ایجاد شده است.

کریمی بیرانوند افزود: کارجویان، کارفرمایان و هم کاریابی‌ها با مراجعه به سامانه جستجوی شغل می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

وی گفت: مراجعه کنندگان به سامانه اگر کارفرما هستند درخواست پیدا کردن نیروی کار و اگر کارجو هستند درخواست پیدا کردن شغل را می‌توانند در این سامانه ثبت کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه جست‌وجوی شغل قسمت‌های مختلفی مانند رزومه ساز آنلاین دارد و تمامی مراحل قابلیت پیگیری برخط دارد که درخواست داده شده در چه مرحله‌ای است و امکانات زیادی دارد که کاملا برای بازار کار قابل استفاده است.

کریمی بیرانوند اظهار کرد: در یک ماه اخیر که به صورت آزمایشی سامانه جستجوی شغل کار خود را آغاز کرده بود بیش از ۳۱ هزار کارجو بر روی سامانه اطلاعات خود را ثبت کردند و بیش از ۹ هزار عنوان شغلی بر روی سامانه ثبت شده است.

وی افزود: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کارفرما درخواست نیروی کار خود را ثبت کردند و حدود ۹ هزار معرفی نامه و ۲ هزار و ۷۰۰ به کار گماری در یک ماه اخیر اتفاق افتاده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این آمار نشان می‌دهد بازار کار به این سبک کار‌ها احتیاج دارد گفت: نکته قابل توجه این است که ما قصد تصدی گری در بازار کار را نداریم و این سامانه صرفا یک بستری است تا کاریابی‌های فیزیکی و الکترونیکی، کارفرما‌ها و کارجویان از این بستر استفاده کنند.

کریمی بیرانوند گفت: همه پلتفرم‌های مجازی و کاریابی‌ها می‌توانند از این شرایط که محیا شده است با اسم و رسم و شرایط فعلی خود استفاده کنند.

وی گفت: به دلیل اینکه ما نیاز به نظارت بر بازار کار و نیاز به تحلیل و شفافیت در بازار کار را داریم این سامانه را که به صورت رایگان است، رونمایی کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از امکانات خوب این است که کارفرما‌ها می‌توانند ببینند کارجویان چه مهارت‌هایی دارند و چه گواهی‌های مهارتی از سازمان فنی و حرفه‌ای گرفته‌اند گفت: به زودی بخش سوابق بیمه تامین اجتماعی و اضافه می‌شود و امکانات متعدد دیگری که سامانه برای عموم مردم و بازیگران اصلی بازار کار در نظر گرفته شده قابل استفاده باشد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=17741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.