• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

پوشش شبکه ملی اطلاعات در روستاهای شهرضا و دهاقان به ۹۵ درصد رسید

  • کد خبر : 17956
  • 24 تیر 1402 - 10:09
پوشش شبکه ملی اطلاعات در روستاهای شهرضا و دهاقان به ۹۵ درصد رسید
سیناخبر- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: پوشش شبکه ملی اطلاعات در روستاهای شهرستان های شهرضا و دهاقان به ۹۵ درصد رسید و تنها ۲ روستای دیگر باقی مانده تا پوشش روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان‌ها کامل شود.

به گزارش روز شنبه سیناخبر جعفر مطلب زاده در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از پیشرفت پوشش روستایی مناطق مختلف استان در دولت سیزدهم، اظهار داشت: با اتصال ۲ روستای دهک و هوک پوشش روستایی این شهرستان‌ها صددرصد می‌شود.

مطلب زاده با اشاره به نقش مهم عشایر استان در رشد اقتصاد منطقه ادامه داد: استان اصفهان دارای ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۶۰ هزار عشایری است و عشایر استان بیش از ۴۵۰ هزار هکتار مرتع را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه حل مشکلات ارتباطی عشایری از مهمترین اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، افزود: ۶ شهرستان فریدونشهر، چادگان، جرقویه، شهرضا، دهاقان و سمیرم دارای جمعیت عشایری هستند و حدود ۷۰ درصد مناطق عشایری استان از پوشش ارتباطی برخوردارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با اشاره به اینکه منطقه عشایری آستانه در شهرستان دهاقان واقع شده است، گفت: احداث سایت آستانه از محل بودجه پروژه خدمات عمومی اجباری روستایی (یو. اس. او) به اپراتور همراه ابلاغ شده و عملیات عمرانی احداث این سایت آغاز شده است.

مطلب زاده اضافه کرد: تاکنون بیش از ۸۵ درصد مسیر برق رسانی به سایت با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال از محل بودجه استانی توسط شرکت توزیع برق استان به دستور استاندار اجرا شده است و تکمیل برق رسانی نیازمند تامین ۱۲۰ میلیارد ریال بودجه است.

سمیه محمودی نماینده مردم شهرستان‌های دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه گفت: موضوع تامین بودجه را از طریق قرارگاه محرومیت زدایی شهید حاج قاسم سلیمانی پیگیری و حل خواهد کرد.

شهرستان دهاقان با حدود ۳۶ هزار جمعیت در فاصله ۹۶ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان در دامنه شرقی کوه‌های زاگرس واقع شده ‌و شهرستان شهرضا با ۱۶۰ هزار نفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری جنوب استان اصفهان است.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار سکنه دارند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=17956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.