• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
21

پروژه کنترل سیلاب حوزه آبخیز کهرویه به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 2562
  • 13 شهریور 1400 - 13:01
پروژه کنترل سیلاب حوزه آبخیز کهرویه به بهره برداری رسید
سیناخبر- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهرضا گفت: پروژه‌های کنترل سیلاب کهرویه به روش احداث بندهای سنگی ملاتی در ۲ زیر حوضه هوک و تنگه آبگرم به بهره برداری رسید.

 به گزارش سیناخبر محمدرضا آذر کیان صبح امروز شنبه در گفتگو با سیناخبر بیان داشت: این پروژه ها با هزینه بالغ‌بر ۱۴ میلیارد ریال و با حجم عملیات ۵۱۰۰ مترمکعب به بهره‌برداری رسید.

آذر کیان افزود: حجم عملیات سنگ و ملات در حوزه هوک با تعداد ۵ بند و با ارتفاع ۳ تا ۴ متر حدود دوهزار و ۱۰۰ مترمکعب و بند تنگه آبگرم با حجم ۳ هزار مترمکعب و ارتفاع ۸ ونیم متر ‌است.

 وی گفت: در زیر حوضه هوک با استحصال آب حدود ۱۵۰ هزار مترمکعب و زیر حوزه آبگرم حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب روان‌آب‌های منطقه کنترل می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهرضا گفت: علاوه‌بر عملیات مکانیکی در حوضه آبخیز کهرویه، پروژه بیولوژیک که یکی از روش‌های مؤثر در حفظ و کنترل سیلاب به حساب می‌آید در مراتع چشمه نبی، باغ چغادک، چاه غزال، آب آسمانی، آئینه قرین و جرکان با مساحت ۶۰۰ هکتار و با هزینه بالغ‌بر ۴ میلیارد ریال اجرا شد.

آذر کیان اظهار داشت:  با اجرای عملیات‌های مکانیکی و بیولوژیک آبخیزداری در سطح حوزه‌های آبخیز، مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، کاهش فرسایش خاک و رسوب‌دهی در بالادست حوزه، کنترل هرزآب‌ها، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در پایین‌دست حوضه به‌صورت افزایش آب‌دهی قنوات، چشمه‌ها و چاه‌ها، کاهش سیل‌خیزی و بهره‌وری بهینه از نزولات آسمانی و کاهش تلفات سیل برای تاسیسات پایین‌دست، ارتقای آگاهی عمومی و توسعه مشارکت مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی و تهیه برنامه جامع اصلاح کاربری و بهره‌برداری بهینه از اراضی محقق شد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=2562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.