• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
29

پروژه‌های بنیاد برکت در دهاقان به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 5128
  • 25 اردیبهشت 1401 - 9:59
پروژه‌های بنیاد برکت در دهاقان به بهره‌برداری رسید
سیناخبر- مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان اصفهان با بیان اینکه «به روستا بر می‌گردیم» پویش اصلی بنیاد برکت است، گفت: تلاش ما این است که روستائیان و جامعه هدف مناطق محروم را توانمند کنیم تا مهاجرت معکوس انجام شود.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر با حضور مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  استان اصفهان و مسئولان شهرستان دهاقان، آیین بهره‌برداری از پروژه‌های بنیاد برکت در این شهرستان برگزار شد.

تورج حاجی‌رحیمیان ، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام  (ره) استان اصفهان با بیان این‌که هم‌افزایی خوبی را در شهرستان دهاقان شاهد هستیم، اظهار داشت:در انجام کار در این شهرستان به نظر می‌رسد در وضعیت خیلی مطلوبی قرار داریم و کار دغدغه‌مند انجام می‌شود.

وی افزود: بنیاد برکت کارهای زیر ساختی را در دستور کار قرار داده و با همکاری گروه‌های جهادی اقدام به ساخت مدرسه، مسجد، بیمارستان و خانه عالم می‌کند.

حاجی‌رحیمیان با اشاره به فعالیت تسهیل‌گران بنیاد برکت در شهرستان‌ها گفت: این تسهیل‌گران کارمند رسمی نیستند ولی با حضور در روستاها ضمن شناسایی کار آفرینان همکاری لازم را جهت بهره‌برداری از واحد شغلی انجام می‌دهند، تسهیل‌گران گام به گام تولید کننده را همراهی می‌کنند و افرادی که تخصص لازم برای پیگیری و اخذ تسهیلات بانکی ندارند توسط تسهیل‌گران راهنمایی می‌شوند تا تسهیلات اخذ و اشتغال‌زایی انجام شود.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان اصفهان گفت: تلاش ما این است که روستائیان و جامعه هدف مناطق محروم را توانمند کنیم تا  مهاجرت معکوس انجام شود.

وی افزود: «به روستا بر می‌گردیم» پویش بنیاد برکت است و امیدواریم با همکاری تسهیل‌گران در انجام این پویش موفق عمل کنیم.

حاجی‌رحیمیان با اشاره به فعالیت بنیاد برکت در شهرستان دهاقان گفت: در دو سال اخیر ۲۴۸ طرح اشتغال‌زایی توسط بنیاد برکت در این شهرستان مورد حمایت قرار گرفته و بیش از ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان این طرح‌ها  پرداخت شده است و با اجرای این طرح‌ها  زمینه اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر فراهم شده است.

علی جمشیدیان فرماندار شهرستان دهاقان گفت: با همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) حمایت خوبی از کسب و کارهای خانگی در شهرستان دهاقان صورت گرفته است، این‌که در بنیاد برکت هدف‌گذاری درستی انجام و تسهیل‌گری برای دریافت تسهیلات و به نتیجه ‌رساندن طرح‌ها انجام می‌شود بسیار مهم و قابل  تحسین است.

وی ادامه داد: کاری که بنیاد برکت انجام می‌دهد این است که تسهیلات به فردی که واقعا  قصد اشتغال‌زایی و تولید را دارد پرداخت شده  و در جای درستی هزینه می‌شود، همچنین مراحل بانکی دریافت تسهیلات نیز توسط تسهیل‌گران این بنیاد دنبال می‌شود.

جمشیدیان خاطر نشان کرد: این تلاش‌ها در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مهاجرت به روستاها و حمایت از کسب و کارهای خانگی در مناطق محروم انجام می‌شود که امیدواریم در آینده شاهد رشد و پیشرفت این کسب و کارها در شهرها و روستاها باشیم.

در این آیین پروژه‌های نساجی و گلخانه گل رز در روستای دزج، کارگاه تولیدی پوشاک در روستای همگین، بوم‌گردی، قلم‌زنی در روستای قمبوان و صنایع چوب در روستای پوده  با حضور  مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام  (ره) استان اصفهان  و مسئولان شهرستان دهاقان به بهره‌برداری رسید.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=5128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.