• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

همزمان با هفته دولت اتوبان اصفهان- شیراز افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 18662
  • 21 مرداد 1402 - 11:02
همزمان با هفته دولت اتوبان اصفهان- شیراز افتتاح می‌شود
سیناخبر- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل آخرین وضعیت اتوبان اصفهان شیراز را تشریح کرد.

به گزارش روز شنبه سیناخبر بر اساس قول وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان استان فارس در مجلس و استاندار فارس، زمان چندانی به افتتاح اتوبان اصفهان شیراز باقی نمانده است. وعده ای که مسئولان برای افتتاح این آزادراه داده اند  تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ است. بر این اساس، حدود ۴۰ روز دیگر باید شاهد افتتاح این محور مواصلاتی مهم باشیم.

برنامه ریزی های صورت گرفته به نحوی است که رئیس جمهور شخصا اتوبان مذکور را افتتاح کند و بنابراین در صورتی که استان فارس در هفته پایانی شهریورماه میزبان حجت الاسلام رئیسی و هیات دولت باشد، اتوبان اصفهان شیراز هم قطع به یقین افتتاح خواهد شد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه دومین همایش صنعت قیر ایران در پاسخ به پرسش آخرین وضعیت آزادراه اصفهان شیراز بیان کرد: این محور مواصلاتی بزرگترین آزادراه ایران است و کار بسیار عظیمی برای ساخت و احداث آن انجام شده است.

خادمی با بیان اینکه اتوبان مذکور را باید یک ابرپروژه ملی به شمار آورد، افزود: طول این اتوبان حدود ۲۱۲ کیلومتر است که برای اولین بار شاهد یک اتوبان با این طول و به صورت ممتد در کشور هستیم. در گذشته هم آزادراه های فراوانی در کشور ساخته شده ولی اینکه یک اتوبان به صورت ممتد ۲۱۲ کیلومتر طول داشته باشد در کشور ما سابقه نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پروژه طبق زمان بندی های نهایی در حال تکمیل شدن است؛ آسفالت آن تمام شده، نیوجرسی وسط اتوبان به طور کامل تکمیل شده، تجهیزات و تابلوهای ایمنی آن در حال انجام است و ایمن سازی کنار جاده و نصب روشنایی برای برخی نقاط آن هم در دست اقدام است. همه تلاش ما این است که طبق قولی که دادیم این اتوبان تا پایان شهریور زیر ترافیک برود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: دولت در ۶ ماهه ابتدای سال منابع خوبی به این پروژه تزریق کرد و سرمایه گذار مهم این پروژه که وزارت دفاع است هم سهم خود را کامل پرداخت کرده است.

شایان ذکر است؛ فازهای بعدی این آزادراه از استان فارس به استان هرمزگان امتداد خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=18662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.