• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
17
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در شهرضا:

هزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در استان اصفهان در حال اجراست

  • کد خبر : 3070
  • 25 تیر 1399 - 16:35
هزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در استان اصفهان در حال اجراست
سیناخبر- معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در شهرضا گفت: هزار و 500 هکتار آبیاری تحت فشار در استان اصفهان در حال اجراست.

به گزارش سیناخبر علیمراد اکبری صبح امروز چهارشنبه از قنات های وَصَف منظریه و روستاهای زیارتگاه و وشاره و کانال های آبرسانی نوری و مادیان در روستای هونجان بازدید کرد.

اکبری در حاشیه این بازدید گفت: سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به پروژه های آبیاری نوین استان اصفهان اختصاص یافت که از این میزان ۱۰۹ میلیارد تومان در بحث آبیاری تحت فشار هزینه شد.

وی افزود: سال گذشته ۶هزار هکتار آبیاری نوین در استان اجرا شد و امسال نیز تاکنون هزار هکتار اجرا شده و هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر در دست اجراست.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاروزی اجرای این طرح ها را ازمصادیق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید دانست و افزود: استفاده بهینه از منابع آب موجود وظیفه همگانی است.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: بهسازی و نوسازی کامل قنوات و کانال های آبرسانی شهرستان نیاز به ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد.

رضا باقری تصریح کرد: ۱۶ رشته قنات بر اثر سیل اخیر مسدود و تخریب شد.

باقری افزود: قنات وَصَف منظریه به طول ۴ هزار و ۵۰۰ متر با دبی آب ۱۴ لیتر بر ثانیه است که در در اثر سیل هزار و ۸۰۰ متر آن مسدود و تخریب و خسارتی بالغ بر۱۴ میلیارد ریال  به آن وارد شد.

وی بیان داشت: قنات روستای زیارتگاه ۶ کیلومتر طول دارد و  3 کیلومتر آن بر اثر سیل تخریب و مسدود و خسارتی بالغ بر ۷ میلیارد به آن وارد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا تصریح کرد: به همت مردم و سپاه پاسداران و با صرف اعتبارات بهسازی و مقاوم سازی قنوات تاکنون ۱۷۵ میلیون تومان صرف رفع انسداد و مرمت این قنات شده است.

باقری گفت: مرمت و بازسازی قنات روستای وشاره با اعتبار ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات فنی خزانه و خودیاری بهره برداران در حال اجراست و تاکنون ۵۷۰ متر از پشت تونل قنات بتون ریزی شده است.

وی افزود: خاکبرداری و آزادسازی نیمی از مسیر کانال آبرسانی نوری روستای هونجان به طول هزار متر اجرا شده و تکمیل این پروژه نیازمند ۳ میلیارد ریال اعتبار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا بیان داشت: کانال های نوری و مادیان هونجان انشعابی از رودخانه زرچشمه این روستا هستند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=3070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.