• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9

موزه سمیرم گنجینه ای ارزشمند از آداب و رسوم و فرهنگ

  • کد خبر : 23008
  • 17 آبان 1402 - 12:59
موزه سمیرم گنجینه ای ارزشمند از آداب و رسوم و فرهنگ
سیناخبر- حمام خانعلی از آثار به جای مانده از عصر سلجوقی در سمیرم به موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان تبدیل شده است.

به گزارش سیناخبر رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سمیرم گفت: این حمام در کنار مسجد و آسیاب از آثار به جای مانده از کمال الدین وزیر علی سمیرمی از وزاری سلجوقیان است که از آن‌ها فقط حمام و مسجد به جا مانده است.

سعید سلیمانی افزود: با توجه به اینکه بنای حمام از آثار تاریخی این شهرستان است با تلاش اداره میراث فرهنگی با جمع آوری آثار تاریخی متعدد به موزه تاریخ و فرهنگ سمیرم تبدیل شد.

سلیمانی گفت: مساحت این موزه ۳۵۰ متر مربع است و یافته‌های تاریخی، کتب و اسناد تاریخی دوران مختلف، اشیا و ابزار‌هایی که در زندگی گذشتگان کاربرد اساسی داشته و صنایع دستی شهرستان در آن نگهداری می‌شود.

وی افزود: قدمت برخی از یافته‌های باستانشناسی در موزه تاریخ و فرهنگ سمیرم به هفت هزار سال بر می‌گردد که نشانگر فرهنگ و تمدن در این شهرستان است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سمیرم گفت: یکی از بخش‌های این موزه معرفی هنرمندان شاخص شهرستان و مردم شناسی است که در زمینه‌های مختلف در مباحث هنری، صنایع دستی و دیگر هنر‌ها فعالیت می‌کردند.

سلیمانی افزود: موزه تاریخ و فرهنگ سمیرم واقع در حمام خانعلی در کنار مسجد و چشمه خانعلی در بلوار امام خمینی شهر سمیرم واقع شده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=23008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.