• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

مسابقات قرآنی جنوب استان در دهاقان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 24743
  • 02 دی 1402 - 10:20
مسابقات قرآنی جنوب استان در دهاقان برگزار می‌شود
سیناخبر-  مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهاقان گفت: دهاقان میزبانی مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان جنوب استان اصفهان را بر عهده دارد.

به گزارش روز شنبه سیناخبر علیرضا قاسمیان با حضور در نشست با مسئولان شهرستان دهاقان، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید با برکات نشأت گرفته از قرآن همراه باشد و دانش آموزان در زمینه قرآن و عترت فعالیت داشته باشند.

قاسمیان افزود: پس از گذشت چندین سال خوشبختانه امسال شهرستان دهاقان میزبان مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان جنوب استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان شهرستان‌های زرین شهر، سمیرم، شهرضا، باغ بهادران و دهاقان به همراه سرپرستان در این مسابقات حضور دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهاقان اعلام کرد: در این مسابقات ۲۰۰ دانش آموزان در ۱۲ رشته قرآنی و احکام به رقابت می‌پردازند و در نهایت نتایج اعلام می‌شود اما هدف ظهور و بروز اثرات قرآن در زندگی آنان است.

قاسمیان با بیان اینکه همه دستگاه های شهرستان در تأمین نیروی انسانی و فضای این مسابقات قرآنی ما را یاری کنند، اذعان کرد: فلسفه آموزش و پرورش از برگزاری این مسابقات بهره‌مندی از برکات قرآن است تا نسلی تعلیم دیده باتقوا تربیت شود و از همه دستگاه‌ها انتظار همکاری برای برپایی باشکوه این مسابقات را در سطح دهاقان داریم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به قسمت پرورش در سیستم آموزشی توجه کمتری شده است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها و به ویژه مربیان دانش آموزان، موضوع نماز است که باید نگاه ویژه به آن داشته باشیم و این موضوع را به بهترین شکل در مدارس برگزار کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهاقان مطرح کرد: ایاب و ذهاب مدرسه استثنایی میلاد و ساخت و بهسازی ۳ مدرسه در سطح دهاقان، پیگیری و سهم شهرداران در پرداخت این هزینه مشخص شود.

قاسمیان ضمن تأکید بر موضوع سوادآموزی در شهرستان، افزود: از اداره صنعت، معدن و شبکه بهداشت شهرستان دهاقان تقاضا داریم اطلاعات مربوط به کم سوادان و بی سوادان در شهرستان را در اختیار آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی قرار دهید زیرا این پروژه در حال اتمام است.

وی وجود نمازخانه در مدارس شهرستان را ضروری دانست و اظهار داشت: طبق بازدیدها برخی مدارس شهرستان نمازخانه ندارند و یا نمازخانه در حد جمعیت مدرسه نیست که می‌طلبد این مسئله مرتفع شود تا بحث نماز در مدارس پر رنگ تر پیگیری شود هم‌چنین اهمیت به شادابی فضای نمازخانه هم باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=24743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.