• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

مرکز غربالگری امید در شهرضا افتتاح شد

  • کد خبر : 11569
  • 28 آذر 1401 - 11:27
مرکز غربالگری امید در شهرضا افتتاح شد
سیناخبر- فرماندار شهرستان شهرضا گفت: در راستای طرح شناسایی و ساماندهی افراد متکدی، معتادان متجاهر و کودکان خیابانی، مرکز غربالگری امید، افتتاح شد.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر سید امیر جعفری در مراسم افتتاح این مرکز در فرهنگسرای خانواده واقع در کارخانه تاریخی نوین، گفت: به منظور اصلاح ساختار و ایجاد هماهنگی در فعالیت دستگاه های اجرایی و ارتقا کارآیی و بهبود روش های مربوط به مبارزه با تکدی و جمع آوری متکدیان، شناسایی و تعیین وضعیت افراد بی سرپرست، گمشده، متواری، در راه مانده و موارد مشابه، طرح ایجاد مراکز غربالگری در شورای عالی اداری دولت تصویب شد.

جعفری تصریح کرد: بر اساس این طرح، مجتمع اردوگاهی محلی است که زیر نظر فرمانداری تشکیل می شود و مسئولیت نگهداری موقت، شناسایی وضعیت، گروه بندی و تعیین تکلیف افراد معلول و ناتوان جسمی و ذهنی بی سرپرست، مجهول الهویه، در راه مانده، گمشده، متواری، افراد نیازمند غیرحرفه ای، متکدیان و ولگردان حرفه ای را به عهده دارد.

وی افزود: تامین محل و امکانات و تجهیزات اولیه مورد نیاز این اردوگاه از طریق شهرداری صورت گرفته و اعتبارات مورد نیاز از محل بودجه عمومی و کمک های مردمی تامین می شود.

فرماندار شهرضا بیان داشت: شهرداری موظف است نسبت به شناسایی و جمع آوری و تحویل این افراد به اردوگاه اقدام نموده و نیروی انتظامی نیز با شهرداری همکاری کند.

جعفری گفت: مسئول این مرکز توسط فرماندار شهرستان تعیین می شود و افراد پس از چند ساعت نگهداری در این مرکز و دریافت خدمات اولیه گرمایش و مواد غذایی، به ارگان های زیربط مانند بهزیستی، کمیته امداد، اداره کار، نیروی انتظامی و دادگستری تحویل داده می شوند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=11569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.