• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

مرحله چهارم بازدید قاضی ویژه محاکم دادگستری شهرستان سمیرم از زندان شهرضا انجام شد

  • کد خبر : 24611
  • 27 آذر 1402 - 12:18
مرحله چهارم بازدید قاضی ویژه محاکم دادگستری شهرستان سمیرم از زندان شهرضا انجام شد
سیناخبر- قاضی ویژه محاکم دادگستری شهرستان سمیرم از زندان شهرستان شهرضا بازدید و ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان و مددجویان شهرستان سمیرم به امور و تقاضا زندانیان رسیدگی کرد .

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر محمدرضا افشاری با اشاره به بازدید صورت گرفته و شنیدن مشکلات زندانیان گفت :برخی از افراد به جهت عجز از سپردن تأمین در بازداشت به سر می‌برند که لازم است وضعیت افراد مورد بررسی مجدد قرار گیرد تا چنانچه شرایط و موجبات آزادی افراد فراهم است تصمیم قضایی مناسب برای فراهم کردن امکان سپردن تأمین و آزادی فرد زندانی اتخاذ شود.

افشاری افزود: نهادهای ارفاقی در قالب مرخصی، اعطای آزادی مشروط، بررسی درخواست‌های عفو و تخفیف مجازات، تعلیق مجازات و تحت نظارت‌های الکترونیک پایبند قرار دادن زندانی، از جمله مواردی است که می‌توان توسط دادگستری برای فرد زندانی در فرایند اجرای حکم اعمال شود.

وی عنوان کرد: از ظرفیت نهادهای مردمی و خیرین برای کمک به محکومین مالی که معسر هستند استفاده شود.

قاضی ویژه محاکم دادگستری شهرستان سمیرم در این بازدید با حضور در بند محل نگهداری محکومین مالی به صورت چهره به چهره با بسیاری از این افراد ملاقات و ضمن استماع مسائل و مشکلات آنها دستورات لازم صادر کرد.

افشاری در ادامه خاطرنشان کرد: در بند محکومین مالی افرادی حضور دارند که صرفا به دلیل مسایل مالی و عدم توان رد مال در زندان به سر می‌برند.‌

وی تصریح کرد: با بررسی درخواست‌های مطرح شده دستور داده شد با توجه به محکومیتی که دارند مورد بررسی قرار بگیرند و چنانچه این افراد واقعا معسر هستند و امکان پرداخت محکوم‌به را تحت هیچ شرایطی ندارند از ظرفیت نهادهای مردمی و خیرین و کمک های مالی ستاد دیه استفاده شود و به این افراد کمک شوند.

قاضی ویژه محاکم دادگستری شهرستان سمیرم تأکید کرد: این مساعدت‌ها نیز به نحوی خواهد بود که زمینه مصالحه با شخص ذی‌نفع و محکوم‌له ایجاد و شرایط آزادی زندانی فراهم شود تا خسارت فرد زیان دیده و حق و حقوق و مطالبات وی تا حدودی جبران و پرداخت شود.  

افشاری همچنین در خصوص زندانیانی که امکان کمک و مساعدت‌های مالی وجود ندارد دستور داد تا درخواست اعسار این افراد نیز دریافت و به صورت ویژه و خارج از نوبت در دادگاه‌ها مورد رسیدگی قرار بگیرد و در صورت احراز معسر بودن با توجه به این که این افراد امکان پرداخت حق و حقوق ذی‌نفعان را ندارند حداقل زمینه آزادی آن‌ها به صورت موقت ایجاد شود .

وی درخواست های مرخصی را از دیگر موضوعاتی دانست که طی بازدید به عمل آمده مورد بررسی قرار داده و اضافه کرد: در این خصوص نیز مقرر شد تقاضاهای کسانی که از شرایط و استحقاق لازم برخوردارند با اعطای مرخصی زمینه پیگیری رد مال و پرداخت حقوق افراد و در نهایت آزادی ایشان فراهم می‌شود مورد بررسی و پیگیری قرارگرفت.

در پایان این بازدید وضعیت جسمی و روحی و بهداشتی زندانیان مورد بررسی و مطلوب ارزیابی شدو در آخر قاضی ویژه از زحمات ریاست دادگستری شهرستان سمیرم اقای رجایی بابت حمایت‌های بی شائبه از محکومین شهرستان سمیرم بابت فراهم شدن موجبات آزادی آنان و همچنین ریاست زندان شهرستان شهرضا تقدیر کرد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=24611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.