• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

مراتع شهرستان سمیرم دوباره طعمه حریق شد

  • کد خبر : 16863
  • 29 خرداد 1402 - 11:33
مراتع شهرستان سمیرم دوباره طعمه حریق شد
سیناخبر- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع 2 حریق در مراتع شهرستان سمیرم و سوختن بیش از 20 هکتار از مراتع و علفزارها خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر منصور شیشه‌فروش از وقوع حریق در عصر روز شنبه در مرتع و علفزارهای کنگان بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم خبر داد و اظهار داشت: این حریق پس از یک ساعت و نیم تلاش یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری و تلاش گروه‌های محلی مهار شد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه آتش که همزمان در چند نقطه مرتع زبانه کشیده بود مهار و کنترل شد، افزود: در اثر این حادثه ۱۰ و نیم هکتار از مرتع در آتش سوخت و خسارت دید.

وی با بیان اینکه بی‌احتیاطی و عوامل انسانی از علل اولیه حریق گزارش شد، گفت: مقرر شد از طریق اداره منابع طبیعی ضمن بررسی دقیق و علت‌یابی موضوع پیگیری لازم در برخورد قانونی با عوامل احتمالی بروز حریق به عمل آید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در روز جمعه نیز ۱۰ هکتار از مراتع عشایری دکانی بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم طعمه حریق شد، بیان کرد: ارایه آموزش‌های کاربردی و هشدار برای پیشگیری از روشن کردن آتش در پوشش‌های گیاهی به گردشگران، مرتع‌داران، دامداران و عشایر و نیز ساکنان مناطق مجاور مراتع و پوشش‌های گیاهی در اراضی طبیعی و زیست محیطی و تدارک امکانات کنترل حریق و تیم‌های محلی اطفائیه می‌تواند در پیشگیری و کنترل آتش‌سوزی در مراتع اثر بخش باشد.

شیشه فروش ادامه داد: تلفن‌های تماس با سامانه امداد جنگل و مرتع ۱۳۹ و۱۵۰۴ است و برای پیگیری گزارش‌های مرتبط با وقوع حریق و هماهنگی در امدادرسانی در حوادث مرتع و جنگل پاسخگو هستند.

به گزارش سیناخبر عصر روز جمعه ۲۶ خردادماه بیش از ۵ هکتار از مراتع عشایری دکانی بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم و  همچنین ۲ هزار متر‌مربع از پوشش‌های گیاهی و علفزارهای مراتع اوزون یال بخش مرکزی شهرستان سمیرم طعمه حریق شد که با تلاش عوامل امدادی، شهرداری‌ها و یگان حفاظت منابع طبیعی و کمک افراد محلی پس از یک ساعت اطفا شد.

از علل وقوع حریق در مراتع می‌توان به بی‌احتیاطی، خشکی علفزارها، گرم شدن هوا و نیز وزش تندباد که باعث گسترش حریق در مراتع می‌شود، اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=16863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.