• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7
زیبایی های طبیعت سمیرم؛

صعود از دره های عمیق دنا، جذاب و مرگبار

  • کد خبر : 18037
  • 25 تیر 1402 - 12:27
صعود از دره های عمیق دنا، جذاب و مرگبار
سیناخبر- صعود از یخچال های طبیعی و دره های عمیق کوه دنا در سمیرم جذابیت است اما بدون حضور تیم های تخصصی می تواند مرگبار شود.

به گزارش روز یکشنبه سیناخبر رئیس جمعیت هلال احمر سمیرم گفت: بعضی از این گردشگران و کوهنوردان به علت آشنا نبودن با فنون کوهنوردی در ارتفاعات دچار حادثه می‌شوند.

محمد علی داودی افزود: تیم امداد و نجات کوهستان سمیرم یکی از تیم‌های تخصصی کوهستان در کشور است که با آموزش‌های تخصصی تاکنون در عملیات‌های امدادی توانسته اند موفقیت‌های زیادی کسب کنند.

داودی گفت: تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر سمیرم هر سال برای آمادگی و آموزش‌های امداد و نجات کارگاه‌های آموزشی خود را در طبیعت برگزار می‌کند.

وی افزود: دره برف کرمو یا دره برف چال، دره ایی طولانی به طول ۵۰۰ متر در ارتفاعات دنا و در این دره یخچال‌های برفی با ارتفاع ۵۰ متر وجود دارد که مکانی مناسب برای آموزش دره نوردی و یخ نوردی است.

رئیس جمعیت هلال احمر سمیرم گفت: امدادگران کوهستان در این کارگاه آموزشی با فنون تخصصی صعود از یخچال‌های برفی و دیگر مباحث کوهنوردی آشنا می‌شوند.

کوهستان دنا دارای ۴۴ قله بالای چهار هزار متر است که کوهنوردان و گردشگران از نقاط مختلف کشور برای صعود به این قله‌ها می‌آیند.

دره برف کرمو یا برف چال به طول ۵۰۰ متر در ارتفاعات ۳۲۰۰ متری گردنه بیژن کوهستان دنا در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=18037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.