• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

صدور طلای سرخ سمیرم به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود

  • کد خبر : 15339
  • 20 اردیبهشت 1402 - 12:31
صدور طلای سرخ سمیرم به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود
سیناخبر- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از صدور سیب سمیرم به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبرداد.

به گزارش روز چهارشنبه سیناخبر احمدرضا رئیس‌زاده در رابطه با سیب سمیرم و برندسازی این محصول توضیح داد: سیب سمیرم به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع بالای دو هزار متر و استفاده از آب چشمه با کیفیت و اقلیم خاصی که منطقه دارد، در سطح کشور و دنیا مشهور است.

رئیس زاده ادامه داد: سیب سمیرم در دو نوع «رد» و «گلدن» وجود دارد. این سیب دارای طعم ویژه‌ای است و به ذائقه مصرف‌کنندگان، متفاوت از سیب‌های اقلیم‌های دیگر مثل دماوند یا آذربایجان است.

وی بیان کرد: در سال‌های عادی ۲۵۰ هزارتن تولید در باغات سمیرم داریم و این رقم در زمان‌های سرمازدگی با توجه به میزان و درصد سرمازدگی کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: سیب سمیرم به دلیل آفتاب خوب در آن ارتفاع؛ رنگ زیبایی دارد و همین ویژگی آن را از سایر سیب‌ها متمایز می‌کند. در سیب گلدن یک طرف سیب قرمز و طرف دیگر کم‌رنگ است، سیب «رد» نیز کاملا قرمز است.

به گفته رئیس زاده، تاجران فرانسوی در سفر به اصفهان برای خرید این محصول، علت انتخاب سیب سمیرم را طعم و مزه ویژه آن عنوان کردند.

وی در رابطه با صادرات این محصول توضیح داد: در استان اصفهان چند صادر کننده مهم مشغول به فعالیت هستند و سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار تن صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس داریم.

خسارت ۳۵۰ میلیارد تومانی سرمازدگی

این مقام مسئول در خصوص سرمازدگی باغات سیب استان در چند روز گذشته گفت: از حدود ۲۱ هزار هکتار باغ سیب، پنج هزار هکتار آن در تاریخ ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه دچار سرمازدگی شد که معادل ۲۰ تا ۷۰ درصد است.

رئیس زاده تاکید کرد: طبق برآورد ما حدود ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت به باغداران وارد شده است. خوشبختانه کشاورزانی که بیمه بودند، از صندوق  بیمه محصولات کشاورزی خسارت دریافت می‌کنند. همچنین برای کشاورزانی که تسهیلات دریافت کردند و به بانک بدهی دارند، در حال پیگیری برای گرفتن مهلت بیشتر برای پرداخت تسهیلات هستیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم این اتفاق برای کشاورزانی که بیمه ندارند، تبدیل به یک تجربه شود و آنها نیز در راستای بیمه کردن باغات خود اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=15339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.