• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

کشفیات مواد مخدر در دهاقان ۲۷۵ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 6275
  • 04 تیر 1401 - 9:00
کشفیات مواد مخدر در دهاقان ۲۷۵ درصد افزایش یافت
سیناخبر- فرماندار شهرستان دهاقان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری آمار کشفیات مواد مخدر در دهاقان با افزایش ۲۷۵ درصدی همراه بوده است.

به گزارش روز شنبه سیناخبر علی جمشیدیان در جلسه مبارزه با مواد مخدر که با حضور مسئولان شهرستانی و اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: اعتیاد یک بیماری محسوب می‌شود و با توجه به اینکه پیشگیری از اعتیاد مهم‌تر از درمان است، تکلیف ما در شهرستان ریشه‌یابی کردن مسئله است.

جمشیدیان اعتیاد را دامی برای جوانان دانست و گفت: متأسفانه در کشور ما اعتیاد بیشتر در بین جوانان ۲۰ تا ۳۸ ساله اتفاق می‌افتد که اهمیت و لزوم امر آموزش صحیح را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: بعد از حوزه مهم پیشگیری وارد عرصه مبارزه می‌شویم که به شدت به تلاش و تخصص نیاز دارد و در این حوزه اقداماتی از جمله ایجاد کمپ ترک اعتیاد، کشفیات مواد مخدر و شناسایی باندهای مربوطه انجام می‌شود؛ در سه ماهه نخست سال جاری آمار کشفیات مواد مخدر در دهاقان با افزایش ۲۷۵ درصدی همراه بوده است.

فرماندار دهاقان مطرح کرد: حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین مرحله، برگشت فرد بهبود یافته به آغوش جامعه است که باید تمام سعی و تلاش صورت گیرد تا این فرد مجدد به دام اعتیاد باز نگردد.

جمشیدیان اظهار کرد: فرد بهبودیافته باید در جمع‌های خوب و صمیمی شرکت داشته باشد و صاحبان کار هم حاضر به واگذاری شغل به این افراد باشند تا مشکل معیشت نداشته باشند.

وی از آغوش باز صاحبان مشاغل در دهاقان نسبت به فراهم نمودن اشتغال ویژه بهبودیافتگان خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار اعتیاد در دهاقان کم است و بسیاری از صاحبان صنایع، گلخانه‌داران و کشاورزان شهرستان اعلام آمادگی نموده‌اند تا افراد بهبود یافته وارد کار شوند.

فرماندار شهرستان دهاقان افزود: در هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه از جمله نشست خبری، غبارروبی گلزار شهدا، اجرای میز خدمت، ارائه گزارشات درمانی، درمانی، نشست با انجمن «ان. ای» دهاقان و سایر برنامه‌ها برگزار خواهد شد .

جمشیدیان عنوان کرد: به منظور رهایی و پیشگیری از اعتیاد و جذب جوانان به امور سالم و شاد درصدد افزایش امکانات رفاهی و گردشگری از جمله پیست موتورسواری، اسب سواری و راه‌اندازی شهربازی هستیم و امیدواریم به زودی شاهد نابودی اعتیاد در سطح جامعه باشیم و فضای ناامیدی و یاس هم از جامعه دور شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=6275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.