• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

سالانه ۳۰ روستا به منابع تامین آب پایدار در استان اصفهان متصل می شوند

  • کد خبر : 21688
  • 26 مهر 1402 - 11:30
سالانه ۳۰ روستا به منابع تامین آب پایدار در استان اصفهان متصل می شوند
سیناخبر- مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: سالانه ۳۰ روستا در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی در استان اصفهان شامل شهرستان‌های نایین، فریدونشهر و سمیرم از آبرسانی سیار حذف و به منابع تامین آب پایدار متصل می‌شوند.

به گزارش روز چهارشنبه سیناخبر حسین اکبریان اظهار داشت: با اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی در قالب طرح محرومیت‌ زدایی(جهاد آبرسانی)، اجرای طرح‌های جهادی، امانی و مشارکت خیران در طول حدود ۳ سال، بیش از ۶۰ روستای استان از آبرسانی سیار حذف و به خطوط و تاسیسات آبرسانی پایدار متصل شدند.

اکبریان افزود: در تابستان سال جاری و در ایام پیک مصرف، آب شرب ۳۰۰ روستای استان با جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر، از طریق ۲۶ تانکر آبرسانی سیار، به صورت میانگین، با حجمی بالغ بر ۳۰ هزار مترمکعب در ماه تامین شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در مواقع پیک مصرف تابستان، بالغ بر ۳۶۰ روستای استان به صورت دائم و موقت به وسیله تانکر سیار آبرسانی می‌شدند، گفت: نیمی از روستاها تحت پوشش خدمات و نیمی دیگر غیر تحت پوشش خدمات بودند که عمدتا در شهرستان‌های شرق استان نظیر اردستان، نائین، کوهپایه، خور و بیابانک و غرب استان نظیر چادگان، فریدونشهر، نجف آباد و بویین و میاندشت قرار داشتند.

مدیرعامل آبفا استان اصفهان خاطرنشان کرد: در ۱۵۰ روستای استان به دلیل ملاحظات فنی و اقتصادی از قبیل جمعیت بسیار کم (در حد چند نفر)، فواصل زیاد تا تاسیسات، صعب العبور بودن و مواردی از این قبیل، آبرسانی سیار مناسب‌ترین گزینه تامین آب است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=21688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.