• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

راهپیمایی اربعین به مردمی‌ترین راهپیمایی عالم تبدیل شد

  • کد خبر : 19834
  • 18 شهریور 1402 - 10:33
راهپیمایی اربعین به مردمی‌ترین راهپیمایی عالم تبدیل شد
سیناخبر- امام جمعه شهرضا گفت: راهپیمایی اربعین با حضور جوانان علاقمند، جوانانی که می‌توانند در همین راهپیمایی با شور و علاقه قله‌ها را فتح کنند، به مردمی‌ترین راهپیمایی در عالم تبدیل شد.

به گزارش روز شنبه سیناخبر حجت‌الاسلام سید نعمت‌الله صالح در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به خلق حماسه بزرگ اربعین اظهار داشت: بیش از ۲۵ میلیون زائر از همه ملیت‌ها دور حرم و بارگاه امام حسین(ع) جمع شدند، این عنایت الهی است.

حجت‌الاسلام صالح افزود: در این حماسه بزرگ اربعین عواملی دخیل است، اولین عامل لطف و عنایت خداوند و قداست و مظلومیت شهدای کربلا است و سال به سال با عظمت بیشتری خود را نمایان می‌کند.

وی با بیان اینکه دومین عامل این حماسه بزرگ مردم متدین به ویژه جوانان هستند، گفت: با وجود تبلیغات مسموم دشمن، جوانان عشق و علاقه و آن فطرت پاک خود را در اربعین ظاهر کردند و راهپیمایی اربعین با حضور جوانان علاقمند، جوانانی که می‌توانند در همین راهپیمایی با شور و علاقه قله‌ها را فتح کنند، به مردمی‌ترین راهپیمایی در عالم تبدیل شد.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: رهبر معظم انقلاب خطاب به مردم و جوانان فرمودند، ای جوانان عزیز شما با این شور و حرارتی که اربعین را اینگونه با عظمت خلق کردید، قله‌ها را هم باید با عظمت فتح کنید.

حجت‌الاسلام صالح با تقدیر و تشکر از تمام دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی در همه سطوح در برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین بیان کرد: راهپیمایی اربعین باید مردمی بماند اما وظیفه دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی آن است که این زیارت را برای مردم آسان کنند و امسال نسبت به سال گذشته مشکلات کمتر بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی و شروع آن پایان غربت قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: امروز برای دلسوزان دین میدان کار و فعالیت است، باید این انقلاب را تا آنجایی کمک کنیم تا به هدف عالی خود که عظمت قرآن و اهل بیت است، برسد.

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: حضرت امام(ره) فرمودند: مسئولان باید بدانند انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری امام زمان(عج) است.

حجت‌الاسلام صالح تصریح کرد: مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولان را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانت سهمگین را به دنبال دارد، باید دولت جمهوری اسلامی تمام سعی و توان خود را اداره مردم انجام دهد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان فرمودند، دهه‌های آینده، دهه‌های شماست و شماها باید کارآزموده و پر انگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت امام زمان(عج) است، نزدیک کنید.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=19834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.