• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

دهاقانی ها در پنج ماه اول سال بیش از ۲۸۰ میلیون تومان صدقه دادند

  • کد خبر : 8442
  • 14 شهریور 1401 - 10:45
دهاقانی ها در پنج ماه اول سال بیش از ۲۸۰ میلیون تومان صدقه دادند
سیناخبر- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دهاقان گفت: در پنج ماه اول سال بالغ بر ۲۸۰ میلیون تومان وجوه صدقات توسط مردم نیکوکار و خیراندیش به صندوق های امداد واریز شده است.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر عبدالرزاق میرزایی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دهاقان  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با نیاز سنجی‌های صورت گرفته ۸۰ دستگاه لوازم خانگی تهیه و هفته گذشته بین مددجویان توزیع شد.

میرزایی افزود : کمیته امداد برای اجرای طرح های مختلف، به منظور ارائه خدمات بهینه به نیازمندان، برنامه ریزی‌های مناسبی دارد.

وی با بیان این‌که لوازم خانگی توزیع شده شامل یخچال ، اجاق گاز ، بخاری ، کولر، جاروبرقی ، پنکه بوده است گفت: همه باید در راستای کمک به نیازمندان و رفع مشکلات آنان با همدلی و مشارکت اقدام کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دهاقان در ادامه گفت: در پنج ماهه اول سال بالغ بر ۲۸۰ میلیون تومان وجوه صدقات توسط مردم نیکوکار و خیراندیش به صندوق های امداد واریز شده است.

میرزایی افزود: یک هزار و ۸٠٠ خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دهاقان هستند که سرانه کمک به هر خانواده از سرفصل صدقات در هر ماه بالغ بر ۳۱ هزار تومان و در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۵هزار تومان بوده است.

وی بیان کرد : کمیته امداد از لحاظ شرعی و قانونی حق ندارد وجوه صدقات را به شهرستان های همجوار و یا به استان های دیگر و یا خارج از کشور انتقال دهد و تنها نهاد حمایتی است که در آن ۱۰۰ درصد وجوه جمع آوری شده صدقات در سرفصل های درمان، ازدواج، تحصیل و مسکن هزینه می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دهاقان اظهار داشت: ریالی از وجوه صندوق‌های صدقات صرف هزینه های جاری امداد از قبیل قبوض آب، برق، گاز، تلفن و حقوق و مزایا  نمی شود و تمامی این موارد از ردیف بودجه اختصاص یافته دولتی هزینه می‌شود.

میرزایی همچنین گفت: در حال حاضر بالغ بر ۵ هزار صندوق صدقات خانگی ، اماکن و معابر در شهرستان دهاقان وجود دارد که توسط همکاران خدوم این نهاد جمع آوری می‌شود.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=8442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.