• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

دستگاه قضایی دهاقان با اشتغال زندانیان در مراکز تولیدی و گلخانه‌ای موافقت کرد

  • کد خبر : 6452
  • 07 تیر 1401 - 11:11
دستگاه قضایی دهاقان با اشتغال زندانیان در مراکز تولیدی و گلخانه‌ای موافقت کرد
سیناخبر- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان گفت: موافقت‌هایی داشته‌ایم که زندانیان بتوانند در مراکز تولیدی و گلخانه‌ای مشغول به کار شوند و ضمن گذراندن دوران محکومیت، به یک حرفه مسلط شده و درآمدی نیز برای خود و خانواده کسب کنند.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر مرتضی رعیتی اظهار داشت:در راستای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه، با توجه به اهمیت امنیت غذایی مردم، کمیته سلامت شهرستان دهاقان متشکل از دستگاه‌های مختلف تشکیل شد.

رعیتی افزود: در پی تشکیل این کمیته  با هدف سلامت و امنیت غذایی مردم از تمامی رستوران‌ها و مراکز طبخ غذا، مراکز تولید لبنیات، مراکز تولید پولک و نبات  و گز، بازدید سرزده به عمل آمد و در بازدیدهایی که انجام می‌شد در صورتی که  نیاز به تشکیل پرونده قضایی بود ، تشکیل پرونده انجام و در غیر این صورت تذکر در جهت حل مشکل داده می‌شد.

وی با اشاره به آزادسازی حریم رودخانه‌ها از تصرفات غیر قانونی  بیان کرد: این اقدام در مدت مسئولیت دادستان سابق آغاز شده بود و  پس از حضور اینجانب استمرار یافت، با همکاری اداره منابع آب و مرجع انتظامی تصرفات و ساخت و سازهایی که در بستر رودخانه در شهر گلشن بود ، در جهت حفظ حقوق عامه  آزادسازی شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان با اشاره به ورود دادستانی به موضوع کشتارگاه دام دهاقان که زیر نظر شهرداری است  گفت : جلساتی در فرمانداری شهرستان  برگزار شد به جهت این‌که کشتارگاه دام دارای مشکلات بهداشتی بود  و در همین جهت  مقرر شد پس از کشتار دام، نشانه‌گذاری در جهت مشخص شدن جنسیت دام، جوان یا پیر بودن آن  و همچنین نوع دام انجام شود و همچنین نواقص بهداشتی کشتارگاه نیز بر طرف شود که  هم اکنون هم نشانه‌گذاری و هم رفع نواقص انجام شده است.

رعیتی با اشاره به اقدام  ویژه دادگستری  در جهت  کاهش سرقت و خرید و فروش مواد مخدر گفت:  ما با همکاری خانواده‌ها اقدام به جمع‌آوری معتادان متجاهر و هدایت آن‌ها به سمت کمپ ترک اعتیاد شهرستان کرده‌ایم که هم سبب ترک اعتیاد این افراد شود و هم شاهد پرونده‌های کمتری در حوزه سرقت باشیم و  تاکنون نیز موفقیت‌های خوبی در این موضوع داشته‌ایم و کاهش قابل توجهی را در پرونده‌های سرقت شاهد بودیم.

وی با اشاره به اقدام دیگر دستگاه قضایی شهرستان دهاقان در جهت کمک به خانواده و فرد زندانی گفت: موافقت‌هایی داشته‌ایم که زندانیانی که در اردوگاه و زندان هستند بتوانند در مراکز تولیدی و گلخانه‌ای که طرف قرارداد زندان  و اردوگاه هستند مشغول به کار شوند و  ضمن این‌که دوران محکومیت خود را می‌گذرانند، به یک حرفه مسلط شده و درآمدی نیز برای خود و خانواده کسب کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان ادامه داد : تا حد امکان  بنای به زندان فرستادن افراد را نداشته‌ایم و به قضات توصیه شده است که سعی شود بین طرفین صلح و سازش برقرار شود و در این جهت از ظرفیت‌های دفاتر شورای حل اختلاف  شهری و روستایی استفاده‌ کرده‌ایم و  در این موضوع موفقیت‌های چشم‌گیری در صلح و سازش پرونده‌ها داشته‌ایم.

رعیتی همچنین با اشاره به سند تحول قضایی بیان کرد: با توجه به این‌که مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در این سند تحول دیده شده است، قصد داریم جلساتی با سازمان‌های مردم نهاد برگزار کرده و  از ظرفیت آن‌ها در حوزه‌هایی مانند حفظ محیط زیست و منابع طبیعی  در  پیش‌برد اهداف و وظایف استفاده کنیم.

وی با اشاره  اقدام انجام شده در ماه مبارک رمضان گفت:  با توجه به این‌که  اقدام به روزه‌خواری در ملاء عام جرم است و ممکن است افرادی که مسافر هستند اطلاعی از این موضوع نداشته باشند که در این جهت سعی کرده‌ایم تذکر لسانی به این افراد بدهیم  تا  جرمی مرتکب نشوند و تشکیل پرونده را نداشته باشیم.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=6452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.