• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
7
معاون برنامه‌ریزی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان:

جنگل‌های سمیرم و فریدونشهر را با چنگ و دندان حفظ می‌کنیم

  • کد خبر : 18462
  • 10 مرداد 1402 - 11:01
جنگل‌های سمیرم و فریدونشهر را با چنگ و دندان حفظ می‌کنیم
سیناخبر- معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: تاکنون در کشور ۲۲ نفر از کارکنان منابع طبیعی جان خود را در مقابله با زیاده‌خواهی متصرفین از دست داده‌اند و ۵۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر رضا خلیلی، در آیین تودیع و معارفه رئیس منابع طبیعی شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: روز بین‌المللی جنگل بانی را به همه همکارانم تبریک می‌گویم. تاکنون در کشور ۲۲ نفر از همکارانمان جان خود را در مقابله با زیاده‌خواهی متصرفین از دست داده‌اند و ۵۰۰ نفر نیز مجروح شدند. هر کشوری که بتواند آب و خاک خود را خوب حفاظت کند توسعه ‌آن پایدار خواهد بود، در غیر این صورت حتما چالش‌های زیست‌محیطی خواهد داشت.

خلیلی گفت: امروز دنیا با سه چالش تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و بیابان‌زایی مواجه است. نرخ داشتن بیابان در هر کشوری در دنیا ۱۰ درصد است، اما در کشور ما ۲۰ درصد و در استان اصفهان ۳۰ درصد است. مناطق مختلفی در استان اصفهان از جمله آران و بیدگل، خور و بیابانک، نطنز اردستان کاشان و…دارای قسمت‌های بیابانی هستند و متأسفانه قسمت شمال گلپایگان هم در قسمت بیابانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه وضع موجود را باید حفظ کنیم  یادآور شد: سمیرم و فریدونشهر دارای جنگل طبیعی هستند و چون در خطر آتش‌سوزی است آنها را با چنگ و دندان حفظ می‌کنیم. به دنبال طرح کاشت یک‌میلیون نهال در کشور ما نیز این طرح را در دستور کار داریم و در سطح استان اجرا خواهیم کرد.

همچنین سلمان جوادی، دادستان گلپایگان گفت: به گونه‌ای عمل نکنیم که با دست خود اکوسیستم را از بین ببریم، طبیعت را به نابودی بکشانیم و بیابان‌زایی کنیم. هیچ موسسه و اداره‌ای اقدام به قطع درخت خصوصاً درختان مثمر که خط قرمز است، نکند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=18462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.