• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

جشنواره «من و دوستم کتاب» در شهرضا برگزار شد

  • کد خبر : 23347
  • 25 آبان 1402 - 10:45
جشنواره «من و دوستم کتاب» در شهرضا برگزار شد
سیناخبر- رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شهرضا گفت: جشنواره «من و دوستم کتاب» به مناسبت روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار در شهرضا برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه سیناخبر فاطمه پورخاقان در گفتگو با خبرنگار سیناخبر با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه واجب شرعی است، گفت: این جشنواره همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد و از حضور اساتید برجسته ای مانند آقایان امان اللهی و هنرجو بهره گرفتیم تا نحوه مطاله مفید را به کودکان شهرمان آموزش دهیم.

پورخاقان ، گفت: ۱۳ کتابخانه عمومی بصورت نهادی، سیار و مشارکتی با زیر بنای ۵ هزار و ۸۹۷ متر مربع و ۱۵۷ هزار و ۲۸۱ نسخه کتاب زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: ۵ کتابخانه دانشگاهی، ۴ کتابخانه حوزوی، ۱ کتابخانه مستقل، ۱۱ کتابخانه در مساجد،  1 کتابخانه در آموزش و پرورش با زیربنایی ۶ هزار و ۵۳۵ مترمربع، ۲۹۲ هزار و ۳۶۳نسخه کتاب و ۱۰ هزار و ۸۰۰ عضو در شهرستان فعال هستند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شهرضا با اشاره به اینکه ۷هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند، گفت: بیش ۸۱ هزار کتاب در طول یکسال اخیر به اعضای کتابخانه های عمومی امانت داده شده و همچنین ۸ هزار و ۸۰۴ نسخه کتاب توسط مردم و ۹ هزار و ۱۶۵ نسخه توسط نهاد کتابخانه های عمومی به  کتابخانه ها اهدا و همچنین ۱۶۳۲نسخه کتاب از محل انجمن کتابخانه ها خریداری شد.

پورخاقان با بیان اینکه ۵۰۰  برنامه فرهنگی طی یکسال گذشته در شهرستان برگزار شده، گفت: راه اندازی گنجینه مکتوب آثار نویسندگان شهرضا با ۶۴۴ نسخه کتاب از ۳۳۵ نویسنده زن و مرد شهرضایی، خرید کتاب های مورد نیاز کتابخانه ها به مبلغ ۱۲۰میلیون تومان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و نشست کتابخوان و رونمایی کتاب از جمله فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان می باشد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=23347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.