• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
15

جشنواره «دختران ایران زمین» در سمیرم برگزار شد

  • کد خبر : 15571
  • 25 اردیبهشت 1402 - 10:27
جشنواره «دختران ایران زمین» در سمیرم برگزار شد
سیناخبر- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز به‌صورت نمادین ویژه برنامه‌ای در سمیرم تحت عنوان دختران آفتاب برگزار شد تا دانش‌آموزان‌ به نشاط، نشاط آفرینی و تقویت جسمانی بپردازند.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبرمحمدرضا ابراهیمی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش توجه به بعد جسمانی، نشاط و شادابی دانش آموزان است و در این راستا، ذیل سند تحول بنیادی ساعتی تحت عنوان ساعت زیستی بدنی داریم.

ابراهیمی با یادآوری اینکه شهرستان سمیرم بیشترین تعداد دانش‌آموز عشایر را از حیث جمعیتی و تعداد مدارس استان دارد، افزود: امروز به‌صورت نمادین ویژه برنامه‌ای تحت عنوان دختران آفتاب برگزار و شروع کارمان از شهرستان سمیرم رقم خورد تا دانش‌آموزان‌مان به نشاط، نشاط آفرینی و تقویت جسمانی بپردازند.

وی با اعلام اینکه این جشنواره در حال حاضر در شهرستان سمیرم است اما در مراحل بعد دیگر شهرستان‌ها نیز اضافه و به‌صورت استانی برگزار خواهد شد، بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره ایجاد نشاط و شادابی در قشر نوجوان و جوان است زیرا شادی و نشاط معقول مورد توجه و تأکید دین مبین اسلام است که راه حل اصلی و به تعبیری پیشران آن توجه به ورزش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی به ورزش توجه بسیاری شده و در این امر تفاوتی میان دختران و پسران وجود ندارد و حتی از منظری دختران ویژه‌تر باید مورد بررسی قرار بگیرند چون مادران آینده هستند و اگر دختر سالم و بانشاط داشته باشیم، در نسل‌های آینده نیز مادران و فرزندان بانشاطی خواهیم داشت.

همچنین مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، در حاشیه این جشنواره اظهار داشت: امروز در شهرستان سمیرم شاهد برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره دا، دختران ایران زمین هستیم و زمینه اجرای چنین برنامه‌هایی، علاوه بر ایجاد نشاط و شور اجتماعی، توسعه ورزش‌های همگانی و خصوصا ورزش‌های بومی محلی و روستایی است.

جواد محمدی افزود: در نقاطی از استان اصفهان که خاستگاه بخش عظیمی از ورزش‌ها و فرهنگ ورزشی و  اجتماعی است شاهد برگزاری برنامه‌های خوبی هستیم.

محمدی با بیان اینکه برنامه امروز با حضور حدود ۲۰۰ نفر از دانش آموزان دختر سه مدرسه برگزار شد، تصریح کرد: این جشنواره در مرحله بعدی به‌صورت منطقه‌ای و با حضور ۶۰۰ نفر ورزشکار دختر برگزار و مرحله استانی و پایانی هم مجددا در سطح استان با مشارکت ادارات کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش برگزار خواهد شد و امید است چنین برنامه‌هایی موجب ایجاد  نشاط و رونق فزاینده‌ای در بین ورزشکاران مناطق روستایی و دختران شود تا بتوانند حضور پررنگ و موفقی در این عرصه داشته باشند.

فرماندار سمیرم نیز اظهار کرد: ایران اسلامی گنجینه‌ای از فرهنگ‌ها، آداب و رسوم در قالب اقوام است و بر همین اساس در شهرستان سمیرم به‌عنوان یکی از شهرستان‌هایی که ذخیره اقوام در آن قرار دارد افتخار داریم میزبان عزیزان‌مان از فرهنگ‌های مختلف باشیم.

اصغر هدایت افزود: آداب و رسوم اقوام ما که به‌عنوان  سرمایه‌های اجتماعی ایران اسلامی مطرح هستند ریشه در هزاران سال قدمت و هویت چند ده هزار ساله ایران اسلامی دارد.

هدایت با بیان اینکه حفظ این آداب، مراسم و هویت‌ها برای ما ارزش ویژه‌ای دارد چرا که فرهنگ‌ هویت ما را شکل می‌دهد،  تأکید کرد: کشور ما گنجینه‌ای از فرهنگ‌ها و اقوام است و شهرستان سمیرم نیز با توجه به ییلاقی بودنش میزبان اقوام مختلف است و امروز نیز شاهد برگزاری مراسم بسیار زیبای فرهنگی ورزشی دختران آفتاب بودیم.

مرحله اول جشنواره دا، دختران ایران زمین با  حضور حدود ۲۰۰ دانش‌آموز در سمیرم برگزار شد و در مرحله بعد در سه منطقه پرجمعیت با ۶۰۰ دانش‌آموز و مرحله  نهایی با ۲ هزار  دانش‌آموز  در کل استان برگزار خواهد شد؛ این جشنواره در سه بخش همگانی قهرمانی، روستایی و مهارت‌های زندگانی برگزار و دانش آموزان برتر به‌عنوان «سفیران دا» در روستاها معرفی خواهند شد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=15571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.