• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
27

تعداد مبتلایان به کرونا در شهرضا افزایش یافت

  • کد خبر : 3100
  • 15 تیر 1399 - 16:51
تعداد مبتلایان به کرونا در شهرضا افزایش یافت
سینا خبر- رییس مرکز بهداشت شهرضا گفت: تعداد بیماران کوید 19 بستری شده در بیمارستان ها بیشتر از تعداد بیماران مرخص شده می باشد.

به گزارش روز یکشنبه سینا خبر فرزانه کمائی در جلسه کمیته اطلاع رسانی کوید ۱۹ که در سالن روابط عمومی شبکه بهداشت شهرستان شهرضا برگزار شد، تصریح کرد: ۹شهرستان استان اصفهان وارد مرز قرمز  کرونا شده اند و شهرستان شهرضا با افزایش اعداد و ارقام در شرف افزایش این بیماری می باشد و تعداد بستری ها در بیمارستان ها به اسفند ماه ۹۸ نزدیک شده و این زنگ خطری برای مردم و مسئولین محسوب می شود.

کمائی افزود: تنها رسیدگی مسئولین پاسخگوی نظارت برمردم نمی باشد و مردم هم باید همکاری لازم را داشته باشند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: مردم باید از تجمعات جلوگیری کنند بخصوص در مراسم عروسی و ختم. مراسم ختم باید کمتر از ۱۰ نفر باشد اما متاسفانه این امر در شهرضا اتفاق نیفتاده است.

رییس مرکز بهداشت شهرضا افزود: در حال حاضر فقط افرادی بستری می شوند که بالای ۶۰ سال با بیماری زمینه ای باشند و اطرافیان بیمار کرونایی که تست کرونای آن ها مثبت باشد.

کمایی بیان داشت: از کل بیماران مبتلا ۲ در صد بستری می شوند و مابقی در قرنطینه خانگی به سر می برند.

وی گفت: امید بر این بود که داروی بیماری های دیگر بر روی کوید ۱۹ تاثیر داشته باشد که همه از رده خارج شدند و در حال حاضراز درمان های علامتی استفاده می شود.

رییس مرکز بهداشت شهرضا اظهار داشت: مرحله اول غربالگری کوید۱۹ اسفند ماه بود که ۸۹درصد از مردم شهرستان شهرضا غربالگری شدند. غربالگری مرحله دوم در اردیبهشت  انجام شد که ۹۲ درصد از جمعیت غربالگری شدند و مرحله سوم غربالگری شروع شده که اولویت با سالمندان و بارداران و کسانی که بیماری زمینه ای دارند، می باشد.

کمایی درباره علت تعطیلی کلینیک کسایی گفت: آزمایشگاه کلینیک کسایی به بخش خصوصی واگذار شد و در زمان شروع کرونا مراجعه کننده نداشت و اواخر اسفند ماه قرار داد بخش خصوصی تمام و برای بار سوم در مزایده گذاشته شد و کسی در مزایده شرکت نکرد.

کوید ۱۹، سارس و مرس از شاخه های کرونا هستند که سارس و مرس با نسبت ۱/۲ و۰/۸ قابل کنترل بودند اما کوید ۱۹ با نسبت ۵(یعنی هر یک نفر ۵ نفر را مبتلا می کند)خطرناک است ورنج سنی مبتلایان ۵۰ سال است.

کوید ۱۹ همه مکان ها را در برمی گیرد و از الگوی خاصی پیروی نمی کند.

کسی که بیماری زمینه ای مثل بیماری های قلبی عروقی، آسم، دیابت داشته باشد بدن او سریعتر نسبت به کوید ۱۹ واکنش نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=3100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.