• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15

تشکیل هیئت کارشناسی بومی برای اجرای طرح های عمرانی امامزاده شاهرضا(ع) ضروری است

  • کد خبر : 2699
  • 18 تیر 1400 - 18:41
تشکیل هیئت کارشناسی بومی برای اجرای طرح های عمرانی امامزاده شاهرضا(ع) ضروری است
سیناخبر- امام جمعه شهرضا گفت: شهرضا با وجود حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) و مزار سرداران شهیدی چون حاج محمد ابراهیم همت در جوار امامزاده ظرفیت گردشگری بالایی دارد.

به گزارش سیناخبرحجت الاسلام سید نعمت الله صالح تصریح کرد: در سال های گذشته در سطح استان بقاع متبرکه با ظرفیت های کمتر از شاهرضا(ع) پیشرفت های عمرانی خوبی داشته اند و این در حالی است که طی ۱۵ سال گذشته هیچ کار عمرانی در امامزاده شاهرضا(ع) انجام نشده است.

حجت الاسلام صالح افزود: طرح جامع امامزاده شاهرضا(ع) از ۱۹ سال پیش تاکنون مورد بحث بوده و سال گذشته به تصویب رسید.

وی بیان داشت: پس از تصویب طرح و در مرحله اجرا، شهرداری و اداره میراث فرهنگی اشکالاتی به طرح وارد کردند و اجرای طرح معطل ماند.

امام جمعه شهرضا گفت: امامزاده شاهرضا(ع) ظرفیت تبدیل شدن به مرکز فرهنگی زیارتی جنوب استان اصفهان را دارد.

حجت الاسلام صالح افزود: درآمد امامزاده در سه بخش عمرانی، فرهنگی و هزینه های جاری هزینه می شود و طی چند سال گذشته بودجه عمرانی در حساب مانده و هزینه نشده است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود تصریح کرد: باقی ماندن بودجه در حساب از ارزش آن کاسته به طوری که ۵ سال پیش با این مبلغ می شد یک ساختمان ساخت ولی اکنون فقط به اندازه نقشه کشی و طراحی ساختمان است.

امام جمعه شهرضا با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرضا و قرار گرفتن در محور مواصلاتی شمال به جنوب کشور و تردد زیاد مسافران، بیان داشت: وجود زائرسرا و اقامتگاه برای مسافران و سالن بزرگ با ظرفیت بالای ۳ هزار نفر در مجاورت حرم امامزاده ضروری است.

حجت الاسلام صالح افزود: اختیارات هیئت امنای امامزاده محدود و اندک است و عملا هیئت امنا هیچ اختیاری برای تصمیم گیری درباره مسایل عمرانی ندارد.

وی افزود: هر طرح عمرانی باید به تایید اداره کل اوقاف اصفهان و اداره اوقاف شهرضا برسد و همین امر باعث طولانی شدن روند اجرای طرح می شود.

امام جمعه شهرضا اظهار داشت: باید در تمام شهرهایی که بقاع متبرکه و حرم امامزادگان قرار دارد گروهی از مردم تعیین شده و به آن ها اختیار تصمیم گیری در چارجوب قوانین داده شود و اداره اوقاف فقط نقش اجرایی داشته باشد، درست مثل شورای شهر و شهردار. 

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=2699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.