• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
19

تاکنون بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در  دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم دانش‌آموخته شده‌اند

  • کد خبر : 4812
  • 05 اردیبهشت 1401 - 10:45
تاکنون بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در  دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم دانش‌آموخته شده‌اند
سیناخبر- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم از طراحی و ساخت نسل جدید موتور ماشین لباس‌شویی توسط عضو هیئت علمی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر روح‌الله رشیدی به مناسبت فرارسیدن پنجم اردیبهشت سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم با تشریح تاریخچه و ویژگی‌های این دانشگاه عنوان کرد: با توجه به احساس کمبود مرکز آموزش عالی در شهرستان سمیرم، دانشگاه آزاد سال ۱۳۸۴ با همت و تلاش مسئولان شهرستان و کمک‌های مالی و اهدای زمین از سوی مردم راه‌اندازی شد.

رشیدی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم ابتدا در دو رشته کاردانی نقشه‌کشی معماری و الکترونیک و با تعداد ۲۳ دانشجو کار خود را از نیمسال دوم ۸۵-۸۴ آغاز کرد؛ اما به دلیل رشد و توسعه کمی مراکز آموزش عالی هم‌زمان با آغاز کار دانشگاه آزاد در سراسر کشور، این واحد دانشگاهی تا سال ۱۳۸۷ و به دلیل تعداد کم رشته (دو رشته کاردانی) با همان تعداد اولیه دانشجو به کار خود ادامه داد.

وی اضافه کرد: در همین ایام اقدامات مهمی مانند جذب هیئت‌علمی متخصص و ایجاد رشته‌های کاردانی و کارشناسی انجام شد و نیمسال دوم ۸۹-۸۸ تعداد دانشجویان به ۶۰۰ نفر در هفت رشته کاردانی و دو رشته کارشناسی رسید و دانشگاه به فعالیت خود ادامه داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد سمیرم گفت: عملیات اجرایی ساخت ساختمان ملکی این دانشگاه در زمینی به وسعت ۳۲ هکتار در ضلع شمالی جاده سمیرم یاسوج و با فاصله ۵ کیلومتر از شهر از سال ۱۳۸۸ با زیربنای ۴ هزار متر مربع آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی مدون، سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسید. این دانشگاه اکنون در راستای رشد و توسعه کمی و کیفی دارای ۴ هزار متر مربع ساختمان آموزشی است.

رشیدی ادامه داد: اکنون واحد دانشگاهی سمیرم در ۲۴ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع مهندسی طراحی شهری، مهندسی شهرسازی، حسابداری، آموزش ابتدایی، عمران- کارهای عمومی ساختمان، پرورش زنبورعسل و گرافیک پذیرش دانشجو دارد و تاکنون بیش از هزار و ۸۰۰ دانش‌آموخته داشته است.

وی گفت: توسعه و رشد هر یک از مراکز و واحدهای دانشگاهی در سایه عملکرد دست‌اندرکاران آموزشی است؛ زیرا که اصل و بنیه سیستم بر پاشنه آموزش می‌چرخد؛ بنابراین آموزش و نحوه ارائه و استفاده از تکنولوژی‌های برتر مهم‌ترین فرآیندهایی هستند که در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها جریان داشته و به سبب محور بودن دانشجو و ارتقای علمی آنان در این فرایند توجه‌ای ویژه را می‌طلبد، ازاین‌رو یک نظام آموزشی پویا می‌تواند در امر تحصیل و شکوفایی استعداد دانشجویان و دانش‌پژوهان مفید بوده و پیشرفت کمی و کیفی نظام آموزشی را به ارمغان آورد؛ بنابراین توجه به این بخش از اهمیت والایی برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه واحد دانشگاهی سمیرم دارای فضاهایی ازجمله آزمایشگاه مجهز، کارگاه‌های فنی، کتابخانه تخصصی، سالن اجتماعات، سایت مدرن با بهترین امکانات و … است از طراحی و ساخت نسل جدید موتور ماشین لباس‌شویی توسط عضو هیئت علمی این دانشگاه (ساسان پیروزی پژوهشگر برتر استان فارس در رشته فنی مهندسی) خبر داد و ابراز امیدواری کرد با توجه به همکاری با شرکت مربوط به مرحله اجرای تولید انبوه برسیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم بیان کرد: یکی از دغدغه‌های دانشجویان و خانواده‌ آنان هنگام ثبت‌ نام در دانشگاه به‌ویژه اگر محل تحصیل دور از محل زندگی باشد، کاهش آسایش و آرامش دانشجو به دلیل بعد مسافت است که بعضاً به یک نگرانی و اضطراب روحی برای فرد و خانواده‌اش تبدیل می‌شود. در راستای رفع این نگرانی‌ها و تأمین رضایتمندی دانشجویان و والدین آنان، امور دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه و فعالیت‌های این حوزه در واحد دانشگاهی سمیرم به‌خوبی توانسته است محیطی بانشاط همراه با اعتلای فکری؛ فرهنگی و معنوی در راستای فرهنگ غنی ایران اسلامی در محیط دانشگاه ایجاد کند.

رشیدی اضافه کرد: در این راستا برای دانشجویان فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی مانند تریبون آزاد، کرسی‌های آزاداندیشی، برگزاری جشن‌ها و اعیاد و مراسم مذهبی و سلسله نشست‌ها، برگزاری کارگاه‌های متنوع، مسابقات و اعطای جوایز و فعالیت‌هایی از این قبیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تسهیلات درنظرگرفته شده برای دانشجویان گفت: به‌منظور رفاه حال دانشجویان انواع وام‌های شهریه (کوتاه‌مدت، میان‌مدت، بلندمدت بعد از فراغت از تحصیل)، به‌صورت خیلی سریع و آسان به دانشجویان متقاضی پرداخت می‌شود و سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویی بیرون از دانشگاه برای تردد دانشجویان به‌گونه‌ای تنظیم‌شده که از نقاط مختلف شهر به‌صورت هر یک ساعت یکبار تردد داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم در ادامه از گشایش مرکز رشد واحد دانشگاهی سمیرم خبر داد و گفت: اکنون سه شرکت در این مرکز در حال فعالیت بوده و توانسته‌ایم در راستای رویداد ملی گام دوم برگزاری مسابقه استارت‌آپ ویکند در این شهرستان را برگزار کنیم تا با آشنایی با ماهیت این قبیل رویدادها در حوزه کارآفرینی، ایده‌پردازی، ارائه مدل کسب‌وکار و دیگر مفاهیم مرتبط ایده‌های برتر در این مرکز رشد مسقر شوند و از تسهیلات و حمایت‌های موجود دانشگاه استفاده کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: به‌منظور بهره‌مندی از درآمدهای غیرشهریه‌ای با توجه به آب‌وهوای این منطقه و حاصل‌خیز بودن زمین دانشگاه به کاشت زغفران، گل‌محمدی و گندم اقدام کرده‌ایم که سال گذشته به مرحله برداشت رسیده و با توجه به رشته‌های موجود در دانشگاه توانسته‌ایم ارتباط خوبی در عقد قرارداد و تفاهم‌نامه با برخی ادارات درزمینه مشاوره‌ای و انجام طرح‌ها و پروژه‌ها داشته باشیم به‌طوری‌که با استفاده از دانشجویان علاوه بر اینکه باعث افزایش ارتقای سطح کیفی آموزش و اشتغال‌زایی و تأمین کمک‌هزینه تحصیلی آنان نیز شده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=4812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.