• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

بیش از ۲۳ هزار نفر از جمعیت شهرستان شهرضا را سالمندان تشکیل می دهند

  • کد خبر : 21756
  • 29 مهر 1402 - 12:43
بیش از ۲۳ هزار نفر از جمعیت شهرستان شهرضا را سالمندان تشکیل می دهند
سیناخبر- سرپرست اداره بهزیستی شهرستان شهرضا گفت: 23 هزار و 570 نفر از جمعیت شهرستان شهرضا را سالمندان تشکیل می دهند.

به گزارش روز شنبه سیناخبر مرجان ناظم‌پور در جلسه شورای سالمندان شهرستان که در فرمانداری شهرضا برگزار شد، با بیان اینکه شعار امسال بهزیستی، تحقق وعده های جهانی حقوق سالمندان است، گفت: براساس آمار سال ۱۳۹۵ بیش از ۷ میلیون سالمند در کشور وجود دارند که ۹ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند و پیش بینی می شود این آمار در سال ۲۰۵۰ به ۳۰ درصد برسد.

ناظم پور افزود: ۸۱ درصد از سالمندان در طول زندگی خود نیازمند کمک نیستند، ۱۳ درصد نیازمند کمک در فعالیت های روزمره و تنها ۵ درصد نیازمند کمک کامل برای گذران زندگی هستند.

وی گفت: در شهرستان شهرضا ۷۳۲ سالمند بالای ۶۰ سال از خدمات توانبخشی و ۱۲۷ نفر از خدمات اجتماعی بهزیستی استفاده می کنند. همچنین ۳۰۱ نفر مستمری بگیر و ۵۴۵ نفر نیز غیر مستمری بگیر بهزیستی می باشند.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان شهرضا گفت: ۷۲۵ سالمند دارای معلولیت شامل ۷۷ معلول بینایی، ۹۶ معلول شنوایی، ۵۹ معلول ذهنی، ۱۳۶ معلول اعصاب و روان، ۲۸۹ معلول جسمی حرکتی و ۶۸ مددجوی بستری شده در مرکز بهزیستی شهرضا از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

ناظم پور بیان کرد: ۱۵۰ سالمند در خانه رضوان تحت مراقبت هستند که ۴۰ نفر در قسمت شبانه روزی، ۶۰ نفر در بخش روزانه و ۵۰ نفر از خدمات ویزیت در منزل بهزیستی استفاده می کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: سالمند پر خطر سالمندی است که مبتلا به بیماری های صعب العلاج، چند بیماری، ناتوانی، بالای ۷۵ سال، تنهازیست و حاشینه نشین باشد که در شهرستان نیز ۹۹۷ سالمند پر خطر وجود دارد.

مهیار حاجی مالیان افزود: برای ۹۰ درصد از جمعیت سالمند شهرضا مراقبت های خطر پذیری انجام شده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=21756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.