• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

بیش از ۴٠٠ هکتار بذر در شهرستان دهاقان کاشت شد

  • کد خبر : 27875
  • 23 اسفند 1402 - 12:36
بیش از ۴٠٠ هکتار بذر در شهرستان دهاقان کاشت شد
سیناخبر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: با پیگیری بسیار خوب مسئولان شهرستان دهاقان برای انجام تعهدات درختکاری، در کمتر از دو هفته شاهد کاشت بیش از ۴۰۰ هکتار بذر در شهرستان دهاقان بوده‌ایم.

به گزارش روز چهارشنبه سیناخبر ابوطالب امینی در آیین کاشت ۴۰۰ هکتار بذر و نهال درخت به نیابت از ۴۰۰ شهید شهرستان دهاقان اظهار کرد: اجرای طرح‌های درخت‌کاری در حال حاضر به‌صورت بین‌المللی و در سطح جهان در حال انجام است.

 امینی با اشاره به اینکه کشورهای مختلف تعهداتی را برای درختکاری طی چهار سال داشته‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود و همت مجموعه‌های مختلف دولتی و مردمی، تعهداتی که برای این موضوع داریم قابل‌انجام است.

 وی با تأکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد درختکاری و اهمیت آن، عنوان کرد: با پیگیری خوب مدیریت استان و استاندار اصفهان، موضوع درختکاری در استان به‌صورت ویژه در حال پیگیری است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: در سال گذشته کمتر از هزار هکتار درختکاری در استان اصفهان انجام شده که باهمت و پیگیری مجموعه‌های مختلف در استان اصفهان، از سال جاری تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار درختکاری در سطح استان انجام شده است.

 امینی اذعان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های مختلف و توانمندی‌های مردمی در استان، امید است تا پایان فروردین میزان درختکاری در استان به بیش از ۱۰ هزار هکتار برسد.

 موضوع درختکاری به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این آیین گفت: درختکاری اثرات بسیار خوبی در جهت مقابله با آلودگی هوا و کاهش گازهای گلخانه‌ای دارد و موضوع درختکاری به‌صورت ویژه در ۱۱۴ شهر و ۹۰۰ روستای استان پیگیری می‌شود و اقدامات بسیار خوب و قابل‌توجهی در سطح شهرها و روستاهای استان در حال انجام است.

 منصور شیشه‌فروش افزود: ۹۸ درصد از مناطق استان اصفهان درگیر خشکسالی است و بارش‌های خوبی را در بهمن‌ماه داشتیم، ولی همچنان شرایط کم‌آبی برای استان اصفهان یک تهدید جدی است و باید وزارت نیرو به تعهدات خود برای تأمین آب اصفهان سریع‌تر عمل کند.

 شیشه فروش با اشاره به ضرورت جانمایی درست و انتخاب گونه مناسب برای درختکاری، تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، تاکنون جانمایی کاشت درخت و انتخاب گونه مناسب، مطابق با اقلیم منطقه‌ای و جغرافیایی توسط کارشناسان متخصص به‌خوبی انجام شده است.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=27875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.