• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
سمیرم

بستن قرارداد پیش فروش ملک غیر قانونی است

  • کد خبر : 27879
  • 23 اسفند 1402 - 12:49
بستن قرارداد پیش فروش ملک غیر قانونی است
سیناخبر- هر گونه بستن قرار داد پیش فروش ملک و نرخ گزاری بر املاک مشاوران املاک بنا به قانون تخلف حساب می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه سیناخبر کارشناس مشاور املاک مسکن و شهرسازی استان اصفهان در جلسه کارگروه مسکن گفت: هر گونه انعقاد قرار داد پیش فروش ملک و هرگونه نرخ گزاری بر املاک توسط مشاورین املاک بنا به قانون تخلف است و برابر قانون منجر به پلمپ دفتر مشاور املاک خواهد شد.

سید عبدرضا لقمانی افزود: تنها کارشناس رسمی می‌تواند بر املاک از جمله زمین، خانه، باغ و ویلا قیمت گزاری کند و در دفاتر مشاور املاک فقط انعقاد قولنامه و قرار داد انجام می‌شود.

لقمانی گفت: تمامی مدارک احراز هویت دفاتر مشاورین املاک از جمله کد رهگیری باید در معرض دید مشتریان قرار گیرد تا هنگام مراجعه مشتری، هویت دفتر مشاور املاک مشخص و بدون مجوز نباشد.

وی با اشاره به تعدد دفاتر مشاور املاک در استان افزود: در استان اصفهان ۱۱ هزار دفتر مشاور املاک وجود دارد که از این تعداد در بیش از ۱۰۰۰ بازرسی انجام شده تا کنون به دلیل تخلف ۱۳۵۰ دفتر پلمپ شده است.

کارشناس مشاور املاک مسکن و شهرسازی استان گفت: با توجه به راه اندازی سامانه خودنویس قرارداد اجاره، مشاورین املاک موظف هستند قرارداد‌های کاغذی را جمع و از ابتدای سال ۱۴۰۳ هر گونه قرارداد اجاره را در سامانه خودنویس منعقد و ثبت کنند و یا موجر و مستاجر بدون اینکه هیچ گونه هزینه ای بپردازند با احراز هویت اجاره نامه را در این سامانه ثبت کنند.

رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل مسکن و شهرستازی استان اصفهان هم در این جلسه افزود: بافت‌های فرسوده جز محله‌های با هویت در شهر‌ها هستند که نباید از این محله‌ها غافل شد.

وی افزود: شهرداری‌ها موظف هستند به افرادی که بخواهند منزل مسکونی خود در بافت‌های فرسوده احیا کنند برای گرفتن پروانه تا ۱۰۰ درصد و نظام مهندسی تا ۲۵ درصد به متقاضیان تخفیفمی دهند.

در شهرستان سمیرم ۲۵ دفتر مشاور املاک به صورت رسمی در حال فعالیت هستند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=27879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.