• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

جشنواره نخستین واژه آب برای عشایر استان اصفهان برگزار شد

  • کد خبر : 11008
  • 12 آذر 1401 - 9:48
جشنواره نخستین واژه آب برای عشایر استان اصفهان برگزار شد
سیناخبر- برای اولین بار در استان اصفهان برای بیش از 220 دانش آموز عشایر در سمیرم جشنواره نخستین واژه آب برگزار شد.

به گزارش روز شنبه سیناخبر  مدیر آبفای سمیرم گفت: در سال های اخیر تلاش‌ بی‌وقفه ای برای آبرسانی پایدار به مناطق روستایی و عشایری در دستور کار قرار گرفته که این امر علاوه بر رونق زندگی اقتصادی و رفاه و ارتقای سطح بهداشت جامعه عشایری، زمینه تثبیت جمعیت و جهش تولید را درمیان این قشر فراهم نموده است.

مجید صابری با بیان اینکه فرهنگ سازی لازم برای جلوگیری از هدر رفت منابع آب شرب برای عشایر ضروری است تصریح کرد: برای تأمین آب شرب مورد نیاز عشایر هزینه های بسیاری به لحاظ بعد مسافت و ناهموار بودن مسیر آبرسانی صرف می شود بنابراین می طلبد با فرهنگ سازی از هدر رفت بی رویه منابع آب شرب در جامعه عشایری جلوگیری کرد.

صابری به میزان بالای مصرف آب شرب در میان عشایر پرداخت اظهار داشت: متاسفانه میزان مصرف آب در میان عشایر به لحاظ تامین آب برای دام بیش از حد معمول است و همین امرموجب ضرورت فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب برای آنها می شود.

وی اجرای برنامه های فرهنگی متنوع را یکی از راهکارهای مصرف درست آب در بین عشایر برشمرد و اظهار داشت: باید با برنامه ریزی و تدوین راهکارهای مناسب، مصرف آب را در این بخش به حداقل رساند،که در این میان اجرای برنامه های مختلف فرهنگی بسیار موثر است.

صابری اعلام کرد: در جشنواره نخستین واژه سعی شده با اجرای برنامه های شاد مانند نمایش عروسکی، شعر، موسیقی و مسابقه دانش آموزان را با مصرف درست آب بیشتر آشنا کرد.

گفتنی است؛ جمعیت عشایر استان اصفهان بالغ بر ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار است، عشایر ایل بختیاری از خوزستان به شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می‌کنند و عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رهسپار شهرستان‌های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می‌شوند، همچنین عشایر عرب جرقویه در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان سکونت دارند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=11008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.