• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9

بارش‌های زمستانی به بخش کشاورزی سمیرم خسارت میلیاردی زد

  • کد خبر : 14459
  • 21 فروردین 1402 - 12:46
بارش‌های زمستانی به بخش کشاورزی سمیرم خسارت میلیاردی زد
سیناخبر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم گفت: بارندگی‌های سال زراعی در سمیرم که بیشتر به صورت برف بود باعث خسارت به زیربخش‌های مختلف کشاورزی شد.

به گزارش روز دوشنبه سیناخبر مصطفی طایی  اظهار داشت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و بارش‌های سال زراعی که بیشتر در قالب بارش برف بود خسارت‌های زیادی به باغات و مزارع این شهرستان وارد شد و باعث نابودی درختان سیب و گردو شده است.

طایی افزود: برخی از باغات که در مسیر بهمن قرار دارد به طور کامل تخریب و زیرساخت‌های باغداران از‌بین رفت که در بخش وردشت منطقه دولت قرین علیا به دلیل کوهستانی بودن منطقه ریزش بهمن بیش از هفت هکتار از باغات این منطقه را از بین برده است.

وی بیان کرد: بیش از ۵۰ میلیارد تومان به زیر بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی، بخش آب و خاک و دام خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم با اشاره به بارش‌های سال زراعی سمیرم تصریح کرد: بارش‌ها به بیش از ۶۰۰ میلی‌متر رسید که بیشتر به‌صورت برف بوده و در این منطقه بیش از سه هزار اصله درخت سیب توسط بهمن به‌طور کامل از بین رفته است.

طایی خاطرنشان کرد: گرم شدن هوا، ذوب شدن برف‌ها در ارتفاعات و شدت بارش‌ها در مناطق مختلف شهرستان خسارات قابل توجهی را در بخش‌های آب و خاک شامل تخریب جاده‌های بین مزارع، ابنیه‌ها، قنوات و رانش زمین دربرداشته است.

وی با اشاره به اینکه بازدید از خسارات به‌طور کامل انجام نشده عنوان کرد: در این بازدیدها، ابعاد خسارات وارده بررسی و پیگیری تأمین اعتبار جهت جبران آن در دستور کار قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم با توجه به اینکه هنوز خسارات کلی در شهرستان برآورد نشده است گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی درخواست جبران خسارت وارده از طریق دستگاه‌های متولی را دارند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=14459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.