• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
رئیس دانشگاه آزاد دهاقان عنوان کرد:

ایجاد شهرک فناوری اطلاعات در شهرستان دهاقان در اولویت قرار دارد

  • کد خبر : 12738
  • 18 بهمن 1401 - 8:45
ایجاد شهرک فناوری اطلاعات در شهرستان دهاقان در اولویت قرار دارد
سیناخبر- رئیس دانشگاه آزاد دهاقان گفت: شرایط دانشگاه آزاد دهاقان را برای ایجاد یک شهرک فناوری اطلاعات سنجیده‌ایم و این برنامه در اولویت‌های این واحد دانشگاهی قرار گرفته است.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر سیدحسن حجازی در دیدار هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی با پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تشریح برنامه‌های آتی واحد دهاقان اظهار کرد: مدت زمانی است که با حضور جمعی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه فناوری اطلاعات، مشغول به کار هستیم و شرایط دانشگاه را برای ایجاد شهرک فناوری اطلاعات سنجیده‌ایم و این برنامه در اولویت‌های این واحد دانشگاهی قرار گرفته است.

حجازی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان به دلیل برخورداری از شرایط ویژه، دارای وضعیت بسیار مطلوبی برای ایجاد شهرک فناوری اطلاعات است. این واحد دانشگاهی در منطقه‌ای بسیار خوش آب‌وهوا قرار دارد که شرایط را برای میزبانی مطلوب از شرکت‌های فناوری اطلاعات، میسر می‌سازد. نیرو‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به کار هستند باید در چنین مناطقی استقرار داشته باشند؛ چراکه دهاقان یکی از خوش آب‌وهواترین مناطق در استان اصفهان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این واحد دانشگاهی، دارای محیطی شاد، خرم و سرسبز است که امکانات و زیرساخت‌های بسیار خوبی را برای استقرار شهرک فناوری اطلاعات در خود دارد. وجود امکانات مطلوب برای اسکان افراد و استقرار شرکت‌های فناوری، ما را بر آن داشت به سمت ایجاد این شهرک گام برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با برشمردن برخی نیاز‌های شرکت‌های فناوری بیان کرد: امروزه شرکت‌های فناوری اطلاعات به دنبال ساختاری هستند که از شهر‌های شلوغ به شهر‌های خوش آب‌وهوا و خلوت‌تر نقل مکان کنند تا نیرو‌های آن شرکت با آسودگی خاطر و با استفاده از آب‌وهوای مطلوب و مناسب و امکانات رفاهی خوب، بیشترین و بهترین بازده را در مباحث فنی برای شرکت خود داشته باشند. اکنون چندین شرکت به دلیل ظرفتیت‌های خوب واحد دهاقان، آمادگی خود را برای حضور در شهرک فناوری اطلاعات این واحد دانشگاهی اعلام کرده که با استقرار آنها، کار ایجاد این شهرک با قدرت آغاز خواهد شد.

حجازی مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان از سال ۱۳۸۰ در رشته‌های فناوری اطلاعات و کامپیوتر سابقه کار دارد و تاکنون دانش‌آموختگان خوب و بنامی را به این عرصه معرفی کرده است. امروز نیز از بین همین دانش‌آموختگان، عده‌ای برای آغاز به کار در این شهرک اعلام آمادگی کردند. از لحاظ سخت‌افزاری، فضای فیزیکی، اداری، مجموعه رفاهی، خوابگاه، سالن‌های ورزشی، سلف‌سرویس و … قادر به سرویس‌دهی عالی و مطلوب به این شرکت‌ها هستیم که با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی استان و نیز سازمان مرکزی به این مهم دست خواهیم یافت.

پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز پس از استماع نظرات مطروحه در نشست با اعلام حمایت از طرح‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، آمادگی دانشگاه را در پشتیبانی از طرح‌های دانش‌بنیان و علمی در استان اصفهان و واحد‌های دانشگاهی اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=12738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.