• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
10

افزایش ۳۰۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق در شهرضا

  • کد خبر : 13687
  • 23 اسفند 1401 - 9:49
افزایش ۳۰۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق در شهرضا
سیناخبر- فرمانده انتظامی شهرضا با اشاره به افزایش کشفیات کالای قاچاق در شهرضا گفت: امسال در حوزه قاچاق کالا و ارز ۳۴۴ درصد افزایش داشته‌ایم و ۳۰۰ درصد کشفیات قاچاق رشد داشته است.

به گزارش روز سه شنبه سیناخبر سرهنگ سهراب قرقانی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان با بیان اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی بین پلیس و مردم هستند، اظهار داشت: طرح‌های مختلفی برای ایام پایانی سال پیش‌بینی شده که از ابتدای اسفند ماه شروع و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

سرهنگ قرقانی افزود: با فعالیت‌های فرهنگی و ترویج ارزش‌های دینی می‌توان از وقوع بسیاری از جرایم پیشگیری کرد، چرا که بسیاری از حوادث و جرایم نتیجه نبود آگاهی و شناخت کافی و تربیت نادرست، شکل گرفته و با انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی توسط سازمان‌ها و ادارات مرتبط دخیل در امر امنیت اجتماعی و فرهنگی، می‌توان به یک امنیت و توسعه پایدار رسید.

وی با اشاره به عملکرد ۱۲ ماهه فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا عنوان کرد: در حوزه مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده و ۴۶۵ نفر معتاد متجاهر دستگیر و ۲۱ درصد نیز دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرضا با اشاره به افزایش کشفیات کالای قاچاق در شهرضا تصریح کرد: امسال در حوزه قاچاق کالا و ارز ۳۴۴ درصد افزایش داشته‌ایم و ۳۰۰ درصد کشفیات قاچاق رشد داشته است.

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی و جرحی در شهرضا

سرهنگ قرقانی ادامه داد: با ارائه خدمات انتظامی در حوزه شماره‌گذاری، صدور گواهینامه، آموزش فرهنگ ترافیک در جوامع هدف و اقدامات تخصصی در پلیس راهور شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی و جرحی در شهرضا بوده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش ۷۲ درصدی قاچاق سوخت خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی شهرضا با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی نزاع و دستگیری در شهرضا گفت: در حوزه سرقت امسال شاهد افزایش ۷ درصدی کشفیات سرقت و کاهش ۱۳ درصدی سرقت در شهرستان شهرضا هستیم.

سرهنگ قرقانی اضافه کرد: در راستای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیش از ۶۰ جلسه آموزشی و پیشگیرانه با موضوعات متفاوت توسط مربیان آموزش همگانی این فرماندهی در مدارس، مساجد، ادارات و سازمان‌ها در سطوح مختلف در شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به تمهیدات پلیس در چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروز از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی پلیس را در خدمت‌رسانی بهتر به مردم یاری کنند.

اجرای طرح‌های پیشگیرانه برای تأمین امنیت شهروندان در چهارشنبه آخر سال

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا ادامه داد: این فرماندهی با نزدیک شدن به چهارشنبه پایانی سال و نوروز مانند سال‌های گذشته برای اجرای مأموریت و تأمین آسایش شهروندان آماده بوده و طرح‌های پیشگیرانه را اجرا می‌کند.

سرهنگ قرقانی با تأکید بر اینکه پلیس با کارناول‌ها و اجتماعاتی که در چهارشنبه آخر سال اقدامات ناهنجارگونه داشته و آرامش مردم را به خطر بیندازند، برخورد می‌کند، افزود: پلیس از بهمن ماه طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای جلوگیری از ورود عرضه و فعالیت باندهای مواد محترقه آغاز کرده است و تاکنون بیش از ۲۱۵ هزار نخ مواد محترقه کشف و ضبط کرده است.

برخورد پلیس با مخلان آسایش مردم

ویی با اشاره به اینکه در چهارشنبه آخر سال مأموران پلیس در آماده‌باش کامل بوده و در این روز در کنار شهروندان حضور دارند، بیان کرد: پلیس افرادی را که بخواهند با ایجاد سروصدا و با پرتاب مواد محترقه خطرناک ایجاد مزاحمت و ناامنی برای شهروندان کنند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با بیان اینکه در چهارشنبه آخر سال هماهنگی‌های لازم با شهرداری، اورژانس، سپاه، بسیج، آتش‌نشانی، ادارت برق، گاز و آب انجام شده است، گفت: پلیس اجازه نمی‌دهد افراد هنجارشکن به بهانه چهارشنبه آخر سال باعث بی‌نظمی و قانون‌شکنی شوند.

سرهنگ قرقانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تمهیدات پلیس برای ایام تعطیلات نوروز عنوان کرد: در این راستا با فعال شدن گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده و بهره‌گیری از پلیس‌های افتخاری و همراهی مردم آرامش و امنیت خوبی را برای شهروندان و مسافران ایجاد خواهیم کرد.

جابجایی اسباب و اثاثیه منزل در ایام نوروز با هماهنگی و مجوز پلیس

وی با بیان اینکه در ایام نوروز ایستگاه نوروزی پلیس به منظور ارائه خدمات انتظامی به مسافران نوروزی فعال خواهد شد، تأکید کرد: کنترل مراکز تجاری، مناطق مسکونی و معابر عمومی با افزایش گشت‌های انتظامی انجام گرفته و هرگونه جابجایی اسباب و اثاثیه منزل در ایام تعطیلات نوروز حتما باید با هماهنگی و مجوز پلیس انجام شود.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با تأکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان از ارائه خدمات به مسافران نوروزی و همشهریانی که عذر شرعی در گرفتن روزه دارند و نظارت پلیس خبر داد و گفت: از همه شهروندان و هموطنان که در ماه مبارک رمضان توانایی گرفتن روزه را ندارند و یا مسافر هستند، انتظار داریم که با حفظ حرمت این ماه از خوردن و آشامیدن در ملأعام خودداری کنند.

سرهنگ قرقانی بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با صنوف محل‌هایی از قبل مشخص شده تا به مسافران نوروزی ارائه خدمت شود.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات توسط این واحدهای صنفی با حفظ شئونات اسلامی و استتار درب و نصب بنرهای اطلاع‌ رسانی در مقابل واحد صنفی مذکور خواهد بود تا افرادی که روزه نیستند بتوانند مایحتاج خود را تهیه کنند.

لینک کوتاه : https://sinakhabar.ir/?p=13687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.